Els Caçagalàxies del temps

Aquest dijous 7 de març de 2024 els alumnes de 4t de primària de l’Escola 25 de Setembre de Rubí han vingut al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi per descobrir quins instruments s’utilitzen per conèixer quin temps fa i poder fer-ne una bona predicció.

En primer lloc han vist els diferents aparells que ens permeten mesurar la temperatura, la quantitat de pluja que ha caigut, la velocitat del vent i la seva direcció. Han fet una gimcana molt divertida on han après a utilitzar els termòmetres d’aire, d’aigua i de terra, el pluviòmetre, l’anemòmetre i el penell, tot registrant les dades obtingudes en una fitxa amb les seves unitats corresponents.

Seguidament han realitzat una activitat sensorial, en la qual han utilitzat la pell de les mans i els braços per veure que les persones també podem percebre temperatures de diferents medis, tot i que amb petites diferències individuals. Han comparat el que havien notat a la pell en tocar aigua, roca i aire amb la temperatura real que marcaven els termòmetres i han vist com canviava lleugerament segons la percepció de cadascú. Ara entenem millor quan un amic o amiga troba l’aigua del mar més freda que nosaltres!

També han pogut veure tant l’estació digital com la caseta meteorològica que tenim a l’entorn de Can Santoi i han pres nota d’un munt de dades meteorològiques més típiques de la primavera que no pas de l’hivern.

Per acabar, s’han centrat en una de les feines dels meteoròlegs: la predicció del temps. Han dissenyat un mapa del temps del dia de demà i, per equips, s’han repartit les diferents tasques que són necessàries per poder gravar la predicció del temps com si estiguéssim a un plató de televisió professional: direcció, apuntador, presentadors, il·luminació i càmera.

Heu treballat de valent! Fins ben aviat meteocòmics i meteocòmiques!