Els alumnes de 5è de l’Escola Estel investiguen la riera

33El dimarts 26 de gener els alumnes d’aquesta escola de Molins de Rei han fet un estudi a fons de dos trams de la riera de Vallvidrera.

Dividits en dos grans grups i després d’unes breus indicacions han treballat en les zones de l’arbre caigut i del vern de les dotze branques.
Un cop allà han utilitzat els seus sentits per aprofundir en el descobriment de l’entorn. Després han mesurats temperatures de l’aire i  de l’aigua, amplada i profunditat de la riera i la seva velocitat i per últim han agafat molts invertebrats de la riera, fins i tot una  sangonera i planàries.

Quan han arribat al laboratori han estudiat amb detall els macroinvertebrats trobats amb l’ajuda de la lupa binocular i d’unes fitxes d’identificació.

Aquesta activitat els hi servirà per fer més endavant l’estudi del tram que els hi correspon en el projecte rius en el qual col·laboren.

Us hi esperem l’any vinent!

1. miquel

Molt interessant tot el treball fet amb vosaltres. Tornant vàrem poder comprovar l’estat de la riera fins al CAP de Molins de Rei. Bé d’aigua molt poca i a partir de Can Ravella ja està totalment seca.