Descobrint els secrets de la Colònia Güell

Dimecres 7 d’abril l’alumnat de 3r ESO de l’Institut Montbui de Santa Margarida de Montbui ha visitat la Colònia Güell per tal de conèixer la història i  la vida quotidiana dels treballadors/es així com diversos edificis modernistes, amb la cripta d’Antoni Gaudi com a element emblemàtic.

Després d’una breu introducció, els alumnes repartits en grups de treball i amb l’ajuda d’un plànol i un quadern de treball han iniciat l’activitat amb una gimcana de descoberta  on havien de completar un àlbum d’enganxines fent un recorregut per tal de conèixer com era la vida a la colònia 100 anys enrere. A la zona industrial han esbrinat com es portava terme tot el procés de fabricació tèxtil. Inclús han mesurat l’alçada de l’imponent xemeneia que destaca per sobre tots els edificis. A la zona residencial han observat diferents construccions amb notables elements modernistes com l’escola, Ca l’Espinal o Ca l’Ordal entre d’altres.

Per culminar la visita han accedit a la cripta projectada per Antoni Gaudi observant les innovadores tècniques de construcció basades en l’arc catenari que va posar en pràctica en la seva construcció. També han admirat els diversos materials de construcció que va utilitzar així com la rica simbologia present tant a l’interior com l’exterior de la cripta.

Esperem que hagin gaudit descobrint els secrets de la Colònia Güell!