Descobrim nous insectes a la riera!

Després d’una nit de pluja molt esperada a La Rierada, els alumnes de 6è de l’Escola Mercè Rodoreda de Martorell han vingut aquest divendres dia 24 de febrer a investigar la qualitat de l’aigua de la riera. Per estudiar l’ecosistema s’han basat en l’índex biòtic dels invertebrats aquàtics que hi viuen i en algunes propietats fisicoquímiques de l’aigua de la riera: la seva temperatura, l’olor, la terbolesa, el color i la presència d’escuma. També han mesurat la direcció, l’amplada, la fondària i la velocitat del corrent d’aigua. L’aigua de la riera tenia aquest matí una temperatura de 7ºC, mentre que la de l’aire ja en tenia 10ºC a l’ombra dels verns i els oms.

A partir d’algunes fulles del terra han identificat els principals arbres del bosc de ribera en el que han descobert l’om, el vern i el pollancre o també algunes plantes, com ara la cua de cavall, el créixens i el càrex.

Tot seguit s’han disposat a capturar animals aquàtics de la riera. Han trobat les gambetes d’aigua dolça, el cargol de fang, l’espiadimonis, l’efímera, la mosca negra, el barretet i fins i tot una planària. El resultat final però, ha estat que, malgrat la biodiversitat que hem trobat, la qualitat de l’aigua és dolenta. I és que al llarg dels anys han anat desapareixent aquells animals més sensibles a la contaminació, aquells que tenien un índex biòtic més alt.

De totes maneres, ells s’ho han passat d’allò més bé fent de biòlegs i biòlogues i descobrint nous insectes que no coneixien!