Coneguem la Colònia Güell de la mà d’Antoni Gaudí

Decidir passar un divendres passejant per la Colònia Güell de Santa Coloma de Cervelló és una bona manera d’entendre què va succeir en els segles XIX i XX durant la industrialització de Catalunya i a la vegada fer una immersió en el moviment artístic del Modernisme. Per això, el professorat i l’alumnat de 6è de l’Escola Alzina de Molins de Rei han decidit dur a terme aquesta activitat tal dia com avui, 17 de març de 2023.

Han iniciat l’activitat organitzats en equips de treball i amb un plànol de la colònia han fet una gimcana completant un recorregut pels diferents punts d’interès alhora que anaven responent unes breus preguntes, descobrint poc a poc els secrets d’aquest indret tan singular. Han observat notables edificis modernistes com ara Ca l’Espinal o Ca l’Ordal i d’altres com Can Soler de la Torre, masia de la família Güell, les cases on vivien els obrers, l’escola i el centre parroquial on anaven els infants.

Després s’han apropat al Centre d’interpretació de la Colònia Güell on han vist un audiovisual que mostrava com era la vida a la colònia fa més d’un segle a través de la mirada d’una noia de 10 anys que hi treballava, la Laia. També han pujat al pis de dalt per conèixer la tècnica de construcció de l’arc catenari i els diferents materials que Antoni Gaudí va fer servir per dissenyar la cripta de l’església que es va erigir a la colònia.

Finalment, han entrat a la cripta per admirar l’obra i poder gaudir tant de la rica simbologia com dels diferents elements decoratius que l’arquitecte va emprar en la construcció d’aquest edifici.

Tot plegat han aprés moltes coses noves, tant del procés tèxtil que hi va tenir lloc com del projecte modernista inacabat d’Antoni Gaudí. Quin arquitecte tan genial!