Aprenem de l’energia solar amb l’Escola Paco Candel

Els nois i noies de sisè de l’Escola Paco Candel de l’Hospitalet de Llobregat han fet uns tallers d’energia solar al Camp d’Aprenentatge Can Santoi. Aquest segon trimestre els de sisè s’estan dedicant a projectes de consum responsable i energies renovables, dins de l’àmbit de medi social i natural. Els grups també estan molt interessats en la informàtica i la robòtica, motiu pel qual han escollit els noms dels “robòtics” de 6è A i “els informàtics i les informàtiques” de 6è B.

Així, aquest dijous 17 de febrer de 2022, els dos grups han experimentat diversos tallers d’energia solar a Can Santoi. De bon inici han explicat els reptes amb els que han vingut:

• Com funciona l’aprofitament de l’energia solar?
  • De què estan fetes les plaques solars?
  • Per a què serveixen? Com es fan?
  • Quines temperatures agafen?
  • Quina capacitat tenen?

Quatre grups han muntat uns col·lectors solars amb aigua que s’ha anat esclafant fins a més de 80 ºC. Han provat de muntar-los amb diferents cobertes per experimentar com funcionen millor. També han fet uns circuits elèctrics amb plaques fotovoltaiques i uns motors petits.

Amb les cuines solars, han comprovat que la forma parabòlica és la que permet concentrar els raigs de sol en un punt, cosa que no permet la forma esfèrica. També hem provat dues olles, una negra i una idèntica de color blanc. Amb el termòmetre hem anat veient que l’olla negra augmentava molt més la temperatura i els ha permès cuinar unes pomes al vapor. En acabar tothom ha pogut explicar les seves descobertes, uns als altres.

Després d’un matí molt intens, a on no ha faltat la motivació i l’esforç, han volgut expressar les emocions amb les que han acabat els tallers: alegria, ànims i molts aprenentatges. S’emporten tot això per a continuar els projectes a l’escola.