Alumnes de Sant Cugat analitzen a fons la riera de Vallvidrera

f133El divendres 12 de desembre, els alumnes de 1r i 2n de batxillerat de l’Institut Joaquima Pla i Farreras van fer l’activitat “Introducció a la  Limnologia dels cursos fluvials”. Després de recollir dades i mostres en dos trams allunyats de la riera vam repartir les tasques de laboratori en dos espais. Un d’anàlisi de conductivitat, fosfats, nitrits, nitrats i pH de l’aigua i l’altre de l’estudi més a fons dels macroinvertebrats trobats. Els resultats dels macroinvertebrats trobats, com a indicadors de la qualitat de l’aigua de la riera, han donat resultats dispars. Mentre en un tram en l’escala BMWPC donava 24 punts (qualitat deficient) en l’altre en donava 52 (qualitat regular-bona). Aquesta escala està basada en la diversitat d’espècies trobada i la sensibilitat específica de cada invertebrat a la contaminació. Cal remarcar que és important realitzar un bon mostreig, ja que és la base per tenir dades fiables.