Estada de l’Escola Francesc Feliu, d’Aitona

Els dies 21 i 22 de maig els nens i les nenes de 3r, 4t, 5è i 6è van fer un curta però intensa estada dedicada a la meteorologia. Van fer d’autèntics meteoròlegs amb un munt d’activitats:

• Gimcana per conèixer i fer servir els aparells de meteorologia més importants: Fabra_estadatermòmetres de diferents menes, pluviòmetre, anemòmetre, penell, higròmetre…
  • El joc de les sensacions de temperatura. Mesurem la temperatura amb el nostre “sensor incorporat”: el tacte, repartit per tota la pell.
  • Registre de dades a la gàbia meteorològica.
  • Programa de televisió de predicció del temps per al dia següent: A cada grup s’han repartit diferents papers: presentadors, l’encarregat de la càmera, el dels focus, el director..
  • Taller de construcció d’aparells de meteorologia amb productes de rebuig. Hem construït pluviòmetres amb ampolles de plàstic d’aigua i anemòmetres amb càpsules de cafè.
  • Visita a l’Observatori Fabra (inaugurat l’any 1903). Hem vist com funciona i com s’hi treballa a les tres seccions que té l’observatori: meteorologia, astronomia i sismologia. El meteoròleg Alfons Puertas ens ha explicat, entre d’altres coses, el funcionament dels aparells de meteorologia, del telescopi astronòmic de 7 m de longitud i del sismògraf. També hem gaudit de molt bones vistes sobre la ciutat de Barcelona, tot i el fred que hi feia!

Estem ben segurs que els nens han après moltes coses i esperem que se’ls desperti l’interès per l’observació meteorològica.