Voleu saber quin temps farà demà?

Els alumnes de 5è de primària de l’Escola Amat Verdú ens han visitat durant els dies de 3 i 4 de març per fer de meteoròlegs i meteoròlogues.

Hem començat el dia fent un repàs dels instruments que s’utilitzen per prendre dades meteorològiques, on els alumnes han demostrat haver treballat el tema abans de venir. Un cop repassats els coneixements previs, complementant-los amb els nous, hem partit la classe en dues meitats.

Una part de la classe ha començat fent una gimcana dividits en petits grups. S’han trobat amb diferents aparells de mesura i han hagut de descobrir el nom, per a què serveix i apuntar les dades que els marcava cadascun (termòmetres, higròmetre, penell, anemòmetre, pluviòmetre…).
Un cop recollides aquestes dades, els alumnes han fet servir el seu cos per captar sensacions de l’ambient i fer de termòmetres humans!
Alguns s’han apropat més a la realitat que d’altres, però s’ho han passat molt bé.

Un cop realitzada la gimcana i haver fet de termòmetres humans, han donat un cop d’ull a la caseta meteorològica per obtenir les dades exactes.

L’altra part de la classe, feien de meteoròlegs i meteoròlogues també per grups. Amb les dades del Servei Meteorològic de Catalunya han pogut preparar la predicció per al dia següent. I per acabar han explicat aquesta de predicció com a veritables nois i noies del temps…s’han repartit les tasques (càmera, director/a i presentadors/es) i ho han pogut gravar.

Un cop cada meitat ha fet una part, han intercanviat activitats per fer-ho tot. Han estat uns dies divertits i han pogut aprendre molt sobre meteorologia. Ja veure’m si han encertat la previsió de demà!

Gràcies per la visita!