Joves científics investiguen la vegetació a La Rierada

Els dies 21, 26, 27 i 29 de novembre els alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Joaquima Pla i Farreras van venir des de Sant Cugat del Vallès a la Rierada per descobrir i investigar les comunitats vegetals que viuen a la zona.

El plantejament de vàries hipòtesis sobre la vegetació i característiques de cada vessant de la riera de Vallvidrera va ser l’inici de l’estudi. A partir d’aquí, van realitzar un treball de camp dividits en petits grups. Amb l’ajuda de diferents aparells van prendre diverses dades ambientals al bosc com la temperatura de l’aire i del sòl, la velocitat del vent, la intensitat de la llum i la humitat relativa. Uns grups ho feien a la vessant obaga i els altres a la vessant solell per tal de poder comparar els resultats posteriorment.

Un cop analitzades les dades, l’alumnat havia d’investigar 10 plantes de cada vessant amb l’ajuda de fitxes descriptives. També havien de recollir mostres de fulles per poder treballar-les al laboratori i conèixer el seu contingut hídric. Un cop al laboratori han posat en comú les dades recollides per poder verificar les hipòtesis plantejades a l’inici, com fan els científics.

Han marxat amb una motxilla plena de noves idees i aprenentatges, que podran completar a l’aula amb unes activitats que els hem plantejat perquè treballin després de l’activitat utilitzant els recursos disponibles a la web.

Ho heu fet molt bé i heu demostrat ser grans investigadors/es!