Informes d’avaluació

S’apropa el final del primer trimestre, moment de les sessions d’avaluació trimestrals i de l’elaboració dels informes.

El nou currículum fa una clara aposta per una avaluació que promou la implicació i el compromís de l’alumnat facilitant l’autoregulació, la metacognició i el treball col·laboratiu. L’avaluació ha de permetre que tant els docents, avaluació formativa, com els alumnes, avaluació formadora, puguin identificar els avenços, les dificultats i els errors que sorgeixen al llarg del procés educatiu i prendre les decisions oportunes per assolir les competències.

Podem trobar materials i propostes per orientar el procés d’avaluació de l’aprenentatge de l’alumnat a Avaluació per a l’aprenentatge, així com indicacions de com implicar els alumnes i les alumnes en l’informe d’avaluació trimestral.

Del web del nou currículum, també us volem compartir un Nou document amb orientacions per a l’elaboració dels models propis d’informes d’avaluació a l’educació bàsica: Orientacions per a l’elaboració dels informes d’avaluació a l’educació bàsica

I, finalment, una eina, l’escala de la Taxonomia de Bloom, que pensem que pot ser una eina d’utilitat en la redacció d’aquests informes.