L’Escola Santa Maria d’Avià i el seu projecte de cooperació amb Finlàndia

El nostre projecte parteix de l’interès per a la internacionalització del centre a través de la col·laboració amb institucions educatives d’altres països, en aquest cas Finlàndia.

Durant 6 setmanes, entre octubre i novembre, hem tingut 2 estudiants finlandesos que han realitzat pràctiques a la nostra escola. Han fet tasques de suport i han dinamitzat diverses activitats en llengua anglesa (jocs, activitats interculturals…) en tots els nivells educatius d’infantil i primària.

Una de les activitats ha estat l’English Day amb el material facilitat pel CRP del Berguedà.

La valoració de l’experiència és molt positiva. Els nens i nenes han estat molt motivats per utilitzar la llengua anglesa i per conèixer una altra cultura. L’escola ha pogut comptar amb el seu suport dins de l’aula i en altres activitats. També ha suposat un creixement professional per als docents. La valoració de la institució finlandesa ha estat també molt positiva i estan interessats en mantenir el projecte. L’escola continuarà treballant en aquest projecte de cooperació amb Finlàndia.