Dins el cicle Perspectives matemà tiques (cicle de 4 conferències anuals al voltant de temà tiques d’actualització cientÃfica i didà ctica, adreçades al professorat de matemà tiques de secundà ria), dijous 4 d’abril a les 6 de la tarda, hi haurà la conferència Tratamiento de las fracciones, un ejemplo de cambio, a cà rrec d’en José Manuel Vidal González, Coordinador del Proyecto Matemáticas Newton Canarias de la ConsejerÃa de Educación del Gobierno de Canarias.
En aquest enllaç podreu accedir a l’emissió en directe
Resum: Las destrezas de cálculo y las de resolución de problemas discurren por vÃas que no intersecan. Es más habitual de lo que desearÃamos que el tratamiento de ciertos aspectos de las matemáticas se inicie en el cálculo y que las destrezas de cálculo condicionen la evolución en la resolución de problemas. Enseñar a calcular no es suficiente ni necesario para que el alumnado resuelva problemas. Si queremos que resuelvan problemas hay que enseñarles a resolver problemas. Concretaremos esta mirada en las fracciones.
A l’espai web del CESIRE hi trobareu el formulari per acreditar l’assistència, aixà com també la informació de la resta de conferències:
- Com dissenyar i implementar situacions d’aprenentatge? El cas del cadenats a segon cicle de l’ESO. A cà rrec de la Berta Barquero Farrà s, la Marianna Bosch Casabò i la Susana Vásquez Elias de la Universitat de Barcelona. Emesa el 29 de febrer de 2028
- GeoGebra en el aula. ¿Cómo enseñamos trigonometrÃa? A cà rrec de Pablo Triviño, ambaixador GeoGebra, professor de secundà ria en el IES Carmen Conde de Las Rozas, Madrid. Emesa el 14 de març de 2024
- Modelitzant matemà ticament el món que ens envolta a través del Pensament Computacional.  A cà rrec d’en Juan Miquel Ribera i la Lucia Rotger, de la Universitat de les Illes Balears. S’emetrà el dijous 18 d’abril de 2024 a les 18.00