ArquiEscola, construïm junts els entorns urbans

L’arquitectura està vinculada a les persones: habitem les nostres llars, carrers, barris, ciutats… Ens ajuda a entendre l’entorn i, alhora, a ser crítics per millorar-lo.

Conscients d’aquest paper vital, des del Centre Obert fomenten activament el coneixement de l’arquitectura entre els infants i joves.

Amb aquest objectiu —i recolzats per la Llei de l’Arquitectura, que aposta per la promoció de l’arquitectura en edat escolar— el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) va impulsar, el 2017, la creació d’un programa educatiu. Fruit d’aquest treball neix l’ArquiEscola, un projecte curricular i transversal que es basa en les noves estratègies pedagògiques d’ensenyament significatiu i de treball per projectes. El programa s’adreça als centres educatius de primària i secundària per afavorir la construcció participada dels entorns urbans dels més joves, estimular el seu criteri per decidir sobre els espais que habitem i crear consciència sobre la influència de l’arquitectura en la nostra salut.

Càpsules en línia per a infants, joves, famílies i centres educatius. Es tracta de píndoles curtes que conviden a fer accions a casa, com ara construir una maqueta o fer un joc de llums i ombres.

Per alumnat de secundària també es poden consultar les unitats didàctica Arquitectura Sostenible i Arquitectura Accessible.

Per a l’alumnat de primària, teniu disponible la guia d’aula de La petita història del COAC, que posa el focus en la temàtica d’Identitats i descoberta de l’entorn.