Comissió Representativa Institucional del PEE 0-20

El 6 de novembre, al saló de Plens de l’Ajuntament d’Esplugues estàvem convocats els agents educatius del municipi a la Comissió Representativa Institucional de PEE anual presidida per l’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz, i la directora adjunta de Serveis Territorials del Departament d’Educació, Carme Ortonobes.

L’alcaldessa va donar la benvinguda a tots els assistents i va compartir la inquietud personal i del municipi per aquells joves que han abandonat el sistema educatiu i que no treballen, ni estudien, que es troben perduts sense expectatives ni projecte personal. El nou PEE 0-20 aporta recursos humans i materials per a poder atendre aquells joves i fer una orientació i un acompanyament a fi de proporcionar-los una segona oportunitat.

A continuació, Carme Ortonobes , d’una banda, va agrair la presència a tots els assistents (directors, regidors, membres de l’EAP, tècnics d’integració social, representants d’entitats de lleure i AMPA’s, dinamitzadores, agents i responsables de salut, esport i orientació, l’Escola d’adults i la presidenta del consell escolar municipal) que formen part de la xarxa educativa i, d’una altra banda, va expressar l’agraïment a tots els professionals que fan possible que el Pla Educatiu d’Entorn es desenvolupi amb coherència i en col·laboració des de les dues institucions per aconseguir els objectius del PEE 0-20:

• Millorar les condicions d’escolarització i èxit educatiu
  • Promoure l’educació en valors i compromís cívic
  • Potenciar la participació de les famílies
  • Promoure l’ús de la llengua catalana i l’educació intercultural
  • Col·laborar en la promoció d’estils de vida saludable i l’activitat esportiva entre els infants i joves .

A continuació es va fer un resum de la memòria de les actuacions del curs 2019-20.

Es va aprofitar l’ocasió per a compartir amb tots els assistents els objectius prioritzats a partir de les valoracions recollides, els grups de discussió i DAFO elaborat, així com el nou organigrama del PEE 0-20, que guiarà la direcció fins el curs 2022-23 per a promoure el treball i l’aprenentatge en xarxa.

Tot seguit, la tècnica refent del PEE, Gloria Fabra, va presentar la proposta del Pla d’actuacions del curs 2019-20 destacant-ne les novetats, entre les quals,  l’orientador comunitari del SOAC, Roger Batalla, va presentar els objectius prioritaris del Projecte d’Orientació d’Àmbit Comunitari que es treballaran en les diferents comissions per a consensuar i recollir aportacions dels diferents agents implicats.

Es van presentar dues actuacions: artteràpia i Setmana del Cor. El projecte d’artteràpia que lidera la Marga Gascó en els tres instituts en horari lectiu i la Setmana del cor que va presentar l’Eva Herrera com a representant d’una actuació en xarxa, realitzada aquest any entre els agents de la nova comissió de salut i esport.

Arribant al final, l’alcaldessa va presentar la nova regidora d’educació de l’Ajuntament, Montse Pérez, que va encoratjar tots i totes a participar en el projecte per a poder acompanyar i orientar a tots els infants i joves de 0 a 20 anys, així com a les famílies, i va quedar aprovada la memòria i el pla d’actuacions.