Sessió formativa, dilluns 22 de maig: situacions d’aprenentatge a primària

El pròxim dilluns, 22 de maig a les 17.30 h, tindrà lloc una sessió formativa en línia sobre situacions d’aprenentatge a primària. Si esteu interessats a assistir-hi, inscriviu-vos mitjançant l’enllaç AQUEST FORMULARI. El mateix dilluns rebreu al correu que hàgiu facilitat l’enllaç i el codi de zoom per connectar-s’hi.

La sessió constarà d’una presentació resolutiva per tal de donar resposta, amb visió neurocientífica, al perquè cal passar d’unitats didàctiques convencionals a situacions d’aprenentatge. Es mostrarà una situació d’aprenentatge completa, per tal d’analitzar-la des del punt de vista de la seva programació didàctica i des del punt de vista del material que es proporciona a l’alumne. D’aquesta manera els assistents tindran una visió 360º d’una situació d’aprenentatge. Es finalitzarà la sessió amb la resolució dels dubtes més freqüents amb relació al desenvolupament i implementació de les situacions d’aprenentatge a l’aula.

Objectius de la sessió:
1. Comparar les situacions d’aprenentatge amb relació a les unitats didàctiques convencionals, amb la finalitat de valorar la seva
incorporació a l’aula.
2. Identificar els elements principals d’una situació d’aprenentatge, a partir de l’anàlisi del model proporcionat per la Generalitat i d’una situació completa.
3. Resoldre preguntes freqüents associades a la creació i implementació de les situacions d’aprenentatge a l’aula, amb la finalitat d’afavorir una transició de les unitats didàctiques convencionals a situacions d’aprenentatge.

Continguts de la sessió:
a) Les situacions d’aprenentatge i els seus elements principals.
b) Comparació entre situacions d’aprenentatge i unitats didàctiques convencionals.
c) Identificació dels elements d’una situació d’aprenentatge (proposta curricular i proposta per l’alumnat).
d) Resolució de preguntes freqüents amb relació a creació i implementació de les situacions d’aprenentatge a l’aula.