Nou recurs de préstec: Kit de recollida de “Let’s Clean up Europe!”

Let’s Clean up Europe!

La Campanya Let’s Clean up Europe!, consisteix a realitzar accions de neteja en espais naturals del nostre entorn per part dels ciutadans i de la mà d’associacions, administracions, empreses, escoles o universitats.

Aquest esdeveniment, emmarcat en el projecte de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, té vocació d’agrupar totes les activitats de recollida de residus en una agenda d’activitats comuna, consultable a: residus.gencat.cat/agendalcue

A Catalunya la campanya està coordinada per l’Agència de Residus de Catalunya i rep el suport d’Ecovidrio, de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona i de la Diputació de Barcelona.

En l’actualitat més de 600 centres escolars, repartits per totes les comarques de Catalunya duen a terme aquesta actuació ambiental creant situacions d’aprenentatge gràcies a recursos compartits, com el Servei Comunitari creat amb el Departament d’Educació, aportant dades en recerques de Ciència Ciutadana emprant diferents aplicacions, debatent mesures de prevenció de residus per traslladar-les als consistoris municipals i responsables d’espais naturals…

En aquest marc de col·laboració, també s’ha presentat públicament la campanya ambiental Let’s Clean Up Europe amb el projecte Correcull ideat pel Servei educatiu de l’Alt Empordà en col·laboració amb la Fundació Kilian Jornet.

El Centre de Recursos Pedagògics de Badalona disposa d’un [kit de recollida de residus] l’objectiu del qual és facilitar a les escoles de Badalona i l’entorn l’accés a un material reutilitzable i compartit per facilitar el desenvolupament de la campanya ambiental per part dels centres que ho sol·licitin al llarg de l’any escolar.

Fitxa tècnica

Descriptor: Contenidor serigrafiat de residus amb rodes. Dimensions: 40x90cm. Pes: 15 kg

Llistat de material:

• 1 carpeta transparent amb 4 pòsters informatius
  • 1 Retolador no permanent
  • 25 Parells de guants 15 Talla S (ribet blanc) i 10 Talla L (groc)
  • 45 Bosses individuals transparents (25) o nansa (20)
  • 10 Sacs grans per indicar tipologia de residu
  • 10 Pinces de recollida de residus
  • 1 Balança 30 kg
  • 1 Banderola reutilitzable resultats aconseguits

Com podem utilitzar el material?

Es proposen tres formats bàsics per l’ús d’aquest material, però es pot utilitzar en qualsevol projecte de centre que considereu:

1. Formant part de la campanya Let’s Clean Up Europe!

Prèviament: Cal que l’escola s’inscriu a la campanya mitjançant aquest enllaç al SDR.

Si es considera interessant, també el CRP pot sol·licitar formacions territorialitzades o emprar les sessions virtuals disponibles al web.

Com organitzar una acció de neteja? Es disposa del Manual de com organitzar una acció de neteja i la guia metodològica vinculada al servei comunitari.

Les escoles tenen 3 formes de participar en la campanya Let’s Clean Up Europe!:

Un cop finalitzada: L’escola retorna el kit net al CRP i enviar una imatge de la fitxa de resultats a través del formulari de valoració del SDR o al correu setmanaprevencio.arc@gencat.cat

2. Préstec del kit de recollida de residus:

El kit de recollida de residus, com qualsevol altre material en préstec del CRP, pot ser demanat i usat pels centres educatius per ser usat en la seva pràctica diària. La durada el préstec serà la que necessiti el centre per dur a terme l’activitat. Exemple de propostes didàctiques:

A més del CRP (crp-badalona@xtec.cat), també us poden resoldre dubtes a l’Agència de residus de Catalunya: setmanaprevencio.arc@gencat.cat.