Xerrada-taller del Programa Ciència i Aula. FCRi

4opl3_64_400x400La física és quelcom més que fer experiments qualitatius, sovint vistosos i espectaculars.  La física és una ciència basada en l’experimentació i en la mesura de variables, i que té per objectiu estudiar la relació entre aquestes variables.

En aquesta xerrada – taller, adreçada a docents d’ESO i batxillerat, es proposarà la realització d’un seguit d’experiments de física senzills que són ideals per a mesurar variables i veure si hi tenen relació, i que permeten calcular magnituds després de representar-se gràficament. Per exemple:  com podem estimar la gravetat terrestre a partir de pilotes de tennis? I amb un pèndol simple? Quin és el paràmetre de viscositat d’un embolcall de magdalena que cau per l’aire? Quina relació hi ha entre la deformació d’un bloc de plastilina i l’altura des de la qual la deixem caure? I entre el diàmetre d’una gota d’aigua en caure des d’una altura determinada?

Tots aquests exemples poden treballar-se a l’aula sense necessitat d’aparells sofisticats  amb l’objectiu que els alumnes aprenguin a mesurar variables,  representar-les gràficament i relacionar-les entre si.

Intervenció:
Jordi Mazón, professor de Física al Departament de Física de la UPC i professor de Batxillerat internacional a l’escola Aula Europea.

Lloc: FCRi – Passeig de Lluís Companys, 23 – Barcelona

Inscripcions: montse.miras@fundaciorecerca.cat