La terra dels Nats

La terra dels Nats és una maleta pedagògica sobre la sobirania alimentària, creat per l’organització no governamental de cooperació Veterinaris Sense Fronteres- Justícia Alimentària Global.  És un recurs pensat per desenvolupar a l’escola temes i valors de l’educació per al desenvolupament, per explicar als infants la realitat actual del nostre món i les causes de les desigualtats entre països del Nord i del Sud.

La terra dels Nats és una sèrie en DVD que té com a protagonistes els i les Nats, uns éssers petits i simpàtics que viuen de manera despreocupada i feliç en una terra plena de riqueses naturals. A través de tres històries es mostren alguns dels problemes als quals fan front els pagesos i pageses dels països del Sud i la dificultat que tenen per accedir als recursos, la introducció dels transgènics, la pèrdua de la biodiversitat o l’explotació per part d’algunes empreses del Nord.  Per cada un dels vídeos la maleta inclou dos jocs tradicionals relacionats directament amb les històries de la sèrie que s’han adaptat per comentar i reflexionar sobre les idees més importants. Hi ha activitats pensades per petits (6-9 anys) i per grans (9-12 anys), amb preguntes diferents adequades a l’edat de l’alumnat.

Contingut:
  • DVD amb els tres capítols de La Terra dels Nats.
  • Joc dels hexàgons (hexàgons magnètics de diferents colors)
  • Joc de memo (plafons magnètics quadriculats)
  • Joc de les parelles (28 fitxes (14 parelles) de cartró, de 8×8 cm, amb text imprès al darrera)
  • Joc dels puzzles (7 fitxes-puzle de cartró plastificat amb imatges de la historieta i paraules impreses que un cop construït el puzle es pot llegir una frase)