Substitució plaça LIC Alt Urgell

PLAÇA  A PROVEIR ALS SERVEIS EDUCATIUS DEPENENT DELS SERVEIS TERRITORIALS DEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ A LLEIDA – CURS 2021-22

PLAÇA  A COBRIR:  LIC (àmbit Alt Urgell) – jornada sencera.  Durada prevista: fins al 8 de desembre de 2021

 Àmbit d’intervenció

El servei educatiu LIC és d’àmbit territorial. L’equip d’assessors i assessores es distribueix segons les necessitats i es coordina amb els Serveis Educatius de Zona.

SE Població Vacant / substitució Termini fins
LIC Àmbit Alt Urgell 1 (substitució) 13 de setembre de 2021 a les 15 hores

REQUISITS:

LIC (àmbit Alt Urgell)

  • Docents de primària en actiu amb 3 anys o més d’experiència docent.
  • Flexibilitat horària i d’itinerància en funció de les tasques d’aquest servei.
  • Disposar de carnet de conduir i cotxe propi.

 PERFIL LIC

El Servei Educatiu de Llengua, Interculturalitat i Cohesió social és un servei especialitzat en l’àmbit educatiu i curricular que ofereix assessorament, formació i suport a la tasca docent del Professorat, a l’alumnat, a les famílies i a l’entorn en relació amb la llengua, la interculturalitat i la cohesió social, tant a l’educació primària com a l’educació secundària, així com a l’educació d’adults. L’assessor/a LIC requereix un coneixement especialitzat dels continguts del lloc de treball, un bagatge docent i unes actituds i aptituds per exercir les funcions d’assessor tècnic pedagògic de llengua, de gestió de la diversitat lingüística i cultural, i de cohesió social

La destinació de la vacant és prioritàriament coordinar i dinamitzar el pla educatiu d’entorn

 Funcions de l’equip LIC:

  • Impulsar, assessorar, formar i donar suport als plans i projectes del Departament d’Educació relacionats amb l’àmbit de la llengua, la interculturalitat i la cohesió social. Prioritàriament en el Pla Educatiu d’Entorn.
  • Assessorar, dinamitzar i donar suport tècnic a la gestió dels treballs en xarxa entre els agents educatius i als plans educatius d’entorn, vetllant pels principis d’ús de la llengua catalana, l’equitat, l’educació intercultural, la cohesió social i per la coherència educativa de l’educació formal, no formal i informal.
  • Assessorar els centres educatius en la gestió de la diversitat lingüística de l’alumnat en el marc curricular i col·laborar en l’organització, seguiment i coherència metodològica de les classes extraescolars de llengües de la nova ciutadania impulsades i/o gestionades des del Departament.
  • Col·laborar en la sensibilització, promoció i consolidació de l’educació intercultural.
  • Assessorar el professorat en els aspectes d’integració i relació de l’alumnat nouvingut i/o amb risc d’exclusió i vetllar pel seu èxit educatiu.
  • Promoure la implicació de les famílies de l’alumnat nouvingut i/o amb risc d’exclusió en el procés educatiu dels seu fills/es.
  • Col·laborar en el Projecte Promoció Escolar del Poble Gitano per a la reducció de l’absentisme de l’alumnat gitano, la seva promoció i la visualització de la cultura gitana en els centres i en el currículum.
  • Col·laborar en la sensibilització, promoció, consolidació i ús de la llengua catalana com a eix d’un projecte plurilingüe.
  • Assessorar i donar suport al professorat en tot el procés d’ensenyament-aprenentatge de la llengua al llarg de les diferents etapes (educació infantil, primària, secundària i adults) de manera integrada amb els continguts curriculars, utilitzant metodologies inclusives per aconseguir l’èxit educatiu de tot l’alumnat.
  • Assessorar els centres educatius en la gestió dels usos lingüístics per tal que aquests s’ajustin als objectius pedagògics fixats i a la normativa vigent.
  • Col·laborar i assessorar en l’elaboració i actualització del Projecte Lingüístic Plurilingüe del Pla d’Acollida i del Projecte de Convivència.
  • Assessorar, formar i donar suport al professorat sobre l’organització, orientació metodològica i emocional en l’acollida de l’alumnat nouvingut al centre, a l’aula i a l’aula d’acollida, i en l’elaboració dels plans individuals de l’alumnat nouvingut.
  • Assessorar, formar i donar suport al professorat sobre l’organització, orientació metodològica i emocional del suport lingüístic i social.
  • Col·laborar en la formació permanent del professorat sobre metodologies i recursos, i aportar criteris d’avaluació en els àmbits de la llengua, la interculturalitat i la cohesió social.

 ES VALORARÀ ESPECIALMENT:

Criteris relacionats amb el perfil professional específic: – Experiència i antiguitat en el servei.

  • Experiència en el marc dels Plans educatius d’entorn o altres programes socioeducatius amb l’entorn.
  • Capacitat de dinamitzar i impulsar accions d’àmbit comunitari, centres educatius, famílies i institucions.
  • Experiència en el treball i aprenentatge en xarxa. – Coneixement del territori.
  • Capacitat per impulsar, dinamitzar accions en l’àmbit de l’ús de llengua catalana. – Experiència en formació del professorat.
  • Millora de la convivència escolar i/o de l’entorn (projecte de convivència, mediació, gestió de conflictes, pràctiques restauratives…).
  • Interculturalitat i gestió de la diversitat lingüística i de creences.
  • Atenció a l’alumat en risc d’exclusió i les seves famílies. – Experiència en activitats i actuacions de cohesió.
  • Gestió i resolució positiva de conflictes derivats de la diversitat cultural i de creences.
  • Haver treballat en un servei educatiu amb valoració positiva.

Criteris relacionats amb la participació en formació:

  • Acreditar l’especialitat i certificat de nivell superior de català (C2) o equivalent.
  • Titulacions universitàries relacionades amb el perfil.
  • Haver participat en grups de treball en temes relacionats en aquest àmbit d’actuació.
  • Haver fet cursos de formació amb relació amb el perfil professional ( alumnat nouvingut, ILEC, AraESCRIC, AVANCEM cap al tractament integrat de llengües…) – Acreditar competència en llengües i TIC.

Criteris relacionats amb la gestió i la coordinació: – Haver exercit càrrecs de direcció i/o de coordinació.

  • Referent d’un Pla Educatiu d’Entorn. – Gestió i organització del treball.
  • Haver participat en la comissió d’atenció a la diversitat.
  • Haver participat en activitats de treball conjunt amb serveis educatius en general.

Criteris de caràcter personal:

  • Tenir capacitat de treball en equip i de gestió de grups.
  • Exercir lideratge positiu.
  • Habilitats de comunicació interpersonal i socials.
  • Capacitat d’innovació i predisposició a aprendre amb els altres. – Adaptació als canvis i disposició a assumir reptes.
  • Ètica professional.

 DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR:

  • Sol·licitud adreçada al director dels Serveis Territorials, amb una breu explicació de la motivació per sol·licitar aquesta plaça.
  • Currículum relacionant els mèrits al·legats en els diferents apartats de la convocatòria. A l’apartat de formació permanent, hi cal fer constar el nom correcte de l’activitat, entitat organitzadora, any de realització, nombre d’hores i si la vostra participació ha estat com a formador o com a assistent.

 TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS: fins dilluns, 13 de setembre de 2021 a les 15 hores

Cal presentar els documents  esmentats via correu electrònic a l’adreça:  perso_lle.educacio@gencat.cat 

Es constituirà una comissió de selecció per entrevistar les persones candidates.

Valorat el currículum i el perfil dels aspirants,  les persones que s’ajustin més al perfil del lloc de treball sol·licitat, seran citats a entrevista telemàtica per aquests Serveis Territorials, en l’hora i dia que prèviament es comunicarà als interessats.

 

El resultat de les adjudicacions es podrà consultar a la pàgina web del Departament- Serveis Territorials a Lleida.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>