PLAÇA A PROVEIR ALS SERVEIS EDUCATIUS DEPENENT DELS SERVEIS TERRITORIALS DEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ A LLEIDA – CURS 2021-22
PLAÇA  A COBRIR:  LIC (à mbit Alt Urgell) – jornada sencera. Durada prevista: fins al 8 de desembre de 2021
 Àmbit d’intervenció
El servei educatiu LIC és d’à mbit territorial. L’equip d’assessors i assessores es distribueix segons les necessitats i es coordina amb els Serveis Educatius de Zona.
SE | Població | Vacant / substitució | Termini fins | |
LIC | Àmbit Alt Urgell | 1 (substitució) | 13 de setembre de 2021 a les 15 hores |
REQUISITS:
LIC (Ã mbit Alt Urgell)
- Docents de primà ria en actiu amb 3 anys o més d’experiència docent.
- Flexibilitat horà ria i d’itinerà ncia en funció de les tasques d’aquest servei.
- Disposar de carnet de conduir i cotxe propi.
 PERFIL LIC
El Servei Educatiu de Llengua, Interculturalitat i Cohesió social és un servei especialitzat en l’à mbit educatiu i curricular que ofereix assessorament, formació i suport a la tasca docent del Professorat, a l’alumnat, a les famÃlies i a l’entorn en relació amb la llengua, la interculturalitat i la cohesió social, tant a l’educació primà ria com a l’educació secundà ria, aixà com a l’educació d’adults. L’assessor/a LIC requereix un coneixement especialitzat dels continguts del lloc de treball, un bagatge docent i unes actituds i aptituds per exercir les funcions d’assessor tècnic pedagògic de llengua, de gestió de la diversitat lingüÃstica i cultural, i de cohesió social
La destinació de la vacant és priorità riament coordinar i dinamitzar el pla educatiu d’entorn
 Funcions de l’equip LIC:
- Impulsar, assessorar, formar i donar suport als plans i projectes del Departament d’Educació relacionats amb l’à mbit de la llengua, la interculturalitat i la cohesió social. Priorità riament en el Pla Educatiu d’Entorn.
- Assessorar, dinamitzar i donar suport tècnic a la gestió dels treballs en xarxa entre els agents educatius i als plans educatius d’entorn, vetllant pels principis d’ús de la llengua catalana, l’equitat, l’educació intercultural, la cohesió social i per la coherència educativa de l’educació formal, no formal i informal.
- Assessorar els centres educatius en la gestió de la diversitat lingüÃstica de l’alumnat en el marc curricular i col·laborar en l’organització, seguiment i coherència metodològica de les classes extraescolars de llengües de la nova ciutadania impulsades i/o gestionades des del Departament.
- Col·laborar en la sensibilització, promoció i consolidació de l’educació intercultural.
- Assessorar el professorat en els aspectes d’integració i relació de l’alumnat nouvingut i/o amb risc d’exclusió i vetllar pel seu èxit educatiu.
- Promoure la implicació de les famÃlies de l’alumnat nouvingut i/o amb risc d’exclusió en el procés educatiu dels seu fills/es.
- Col·laborar en el Projecte Promoció Escolar del Poble Gitano per a la reducció de l’absentisme de l’alumnat gitano, la seva promoció i la visualització de la cultura gitana en els centres i en el currÃculum.
- Col·laborar en la sensibilització, promoció, consolidació i ús de la llengua catalana com a eix d’un projecte plurilingüe.
- Assessorar i donar suport al professorat en tot el procés d’ensenyament-aprenentatge de la llengua al llarg de les diferents etapes (educació infantil, primà ria, secundà ria i adults) de manera integrada amb els continguts curriculars, utilitzant metodologies inclusives per aconseguir l’èxit educatiu de tot l’alumnat.
- Assessorar els centres educatius en la gestió dels usos lingüÃstics per tal que aquests s’ajustin als objectius pedagògics fixats i a la normativa vigent.
- Col·laborar i assessorar en l’elaboració i actualització del Projecte LingüÃstic Plurilingüe del Pla d’Acollida i del Projecte de Convivència.
- Assessorar, formar i donar suport al professorat sobre l’organització, orientació metodològica i emocional en l’acollida de l’alumnat nouvingut al centre, a l’aula i a l’aula d’acollida, i en l’elaboració dels plans individuals de l’alumnat nouvingut.
- Assessorar, formar i donar suport al professorat sobre l’organització, orientació metodològica i emocional del suport lingüÃstic i social.
- Col·laborar en la formació permanent del professorat sobre metodologies i recursos, i aportar criteris d’avaluació en els à mbits de la llengua, la interculturalitat i la cohesió social.
 ES VALORARÀ ESPECIALMENT:
Criteris relacionats amb el perfil professional especÃfic: – Experiència i antiguitat en el servei.
- Experiència en el marc dels Plans educatius d’entorn o altres programes socioeducatius amb l’entorn.
- Capacitat de dinamitzar i impulsar accions d’à mbit comunitari, centres educatius, famÃlies i institucions.
- Experiència en el treball i aprenentatge en xarxa. – Coneixement del territori.
- Capacitat per impulsar, dinamitzar accions en l’à mbit de l’ús de llengua catalana. – Experiència en formació del professorat.
- Millora de la convivència escolar i/o de l’entorn (projecte de convivència, mediació, gestió de conflictes, prà ctiques restauratives…).
- Interculturalitat i gestió de la diversitat lingüÃstica i de creences.
- Atenció a l’alumat en risc d’exclusió i les seves famÃlies. – Experiència en activitats i actuacions de cohesió.
- Gestió i resolució positiva de conflictes derivats de la diversitat cultural i de creences.
- Haver treballat en un servei educatiu amb valoració positiva.
Criteris relacionats amb la participació en formació:
- Acreditar l’especialitat i certificat de nivell superior de català (C2) o equivalent.
- Titulacions università ries relacionades amb el perfil.
- Haver participat en grups de treball en temes relacionats en aquest à mbit d’actuació.
- Haver fet cursos de formació amb relació amb el perfil professional ( alumnat nouvingut, ILEC, AraESCRIC, AVANCEM cap al tractament integrat de llengües…) – Acreditar competència en llengües i TIC.
Criteris relacionats amb la gestió i la coordinació: – Haver exercit cà rrecs de direcció i/o de coordinació.
- Referent d’un Pla Educatiu d’Entorn. – Gestió i organització del treball.
- Haver participat en la comissió d’atenció a la diversitat.
- Haver participat en activitats de treball conjunt amb serveis educatius en general.
Criteris de carà cter personal:
- Tenir capacitat de treball en equip i de gestió de grups.
- Exercir lideratge positiu.
- Habilitats de comunicació interpersonal i socials.
- Capacitat d’innovació i predisposició a aprendre amb els altres. – Adaptació als canvis i disposició a assumir reptes.
- Ètica professional.
 DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR:
- Sol·licitud adreçada al director dels Serveis Territorials, amb una breu explicació de la motivació per sol·licitar aquesta plaça.
- CurrÃculum relacionant els mèrits al·legats en els diferents apartats de la convocatòria. A l’apartat de formació permanent, hi cal fer constar el nom correcte de l’activitat, entitat organitzadora, any de realització, nombre d’hores i si la vostra participació ha estat com a formador o com a assistent.
 TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS: fins dilluns, 13 de setembre de 2021 a les 15 hores
Cal presentar els documents esmentats via correu electrònic a l’adreça: perso_lle.educacio@gencat.catÂ
Es constituirà una comissió de selecció per entrevistar les persones candidates.
Valorat el currÃculum i el perfil dels aspirants, les persones que s’ajustin més al perfil del lloc de treball sol·licitat, seran citats a entrevista telemà tica per aquests Serveis Territorials, en l’hora i dia que prèviament es comunicarà als interessats.
El resultat de les adjudicacions es podrà consultar a la pà gina web del Departament- Serveis Territorials a Lleida.