Sortides per conèixer el patrimoni comarcal

Durant els mesos d’abril i maig es realitzaran les sortides que ofereix cada curs el Consell Comarcal de l’Alt Urgell per conèixer diferents indrets del patrimoni comarcal.

Aquest curs la ruta s’iniciarà a Sant Joan de L’Erm, on tècnics del Parc natural de l’Alt Pirineu explicaran aspectes relacionats amb la biodiversitat del parc, i continuarà cap a Turbiàs per veure el dolmen i observar la geologia de la vall des del seu mirador. Finalment, es visitarà Castellbò i destacarà en el recorregut la col·legiata de Santa Maria, les ruïnes del castell i la muralla, l’arquitectura tradicional i els colomers. Aquesta visita estarà guiada per l’Isidre Domenjó i el Carles Gascón, tècnics de Cultura del Consell Comarcal, els quals també explicaran la importància històrica del vescomtat de Castellbò i la seva vinculació amb el catarisme.

En l’activitat participarà l’alumnat de quart de primària de les escoles Albert Vives, Pau Claris i La Salle de la Seu d’Urgell, així com de l’Institut escola d’Oliana i de l’escola Rosa Campà de Montferrer. Igualment, la realitzarà l’alumnat de CS de la ZER Narieda, formada per les escoles Miret i Sans d’Organyà, Sant Climent de Coll de Nargó i Sant Miquel de Peramola, i els de la ZER Urgellet, que inclou les escoles Sant Esteve d’Alàs, Arnau Mir del Pla de Sant Tirs, Castellciutat i Tuixent.

L’activitat forma part del Pla comarcal de Dinàmica Educativa impulsat pel CRP de l’Alt Urgell, el Consell Comarcal de l’Alt Urgell i l’Ajuntament de la Seu d’Urgell.