Nou recurs: contes plurilingües

Podeu disposar de dues de maletes per a  lectura col.lectiva de contes publicats dins el Projecte Implica’t+, projecte interdisciplinari per treballar la Carta de la Terra i l’Agenda 2030 a les aules.

Els dos títols són La crida Benvolgut setembre

La crida El conte ha estat escrit pel Jaume Centelles i la Desirée Grifé, il·lustrat per la Rita Sañé, i traduït a cinc llengües. En paraules de Federico Mayor Zaragoza, que n’ha fet el pròleg:

“Aire contaminat, rius i boscos fets malbé i, sobretot, l’ecocidi de la mar, que ocupa el 70% de la pell de la Terra. I la gent sense adonar-se de la urgència en què cal actuar per evitar que el llegat de les actuals generacions a les futures no sigui un error històric, inadmisible, inexplicable.

Els infants de tot el món advertint als seus germans i amics més grans, als seus pares i mares, als seus avis i familiars, que han de tenir cura del món sense badar. Des dels dofins al mascarell i a l’esquirol, de l’esquirol al gos, del gos als infants, i de l’Aina i el Pol als pares, als mestres, a l’alcalde… A tothom!”

Un conte, doncs, que pretén conscienciar-nos de la necessitat d’afrontar un dels grans reptes de la societat actual, la degradació del medi.

Resultat d'imatges per a "benvolgut setembre""

L’autora és la Glòria Francino i les i.lustracions són de la Marissa Amigo.El text està traduït en sis llengües.

Benvolgut setembre s’estructura en el cicle vital de les estacions de l’any, que també marquen el curs escolar, i la tria d´alguns dels Principis de la Carta de la Terra relacionats amb el contingut, amb la intenció de donar-los a conèixer a l’alumnat, de conscienciar i d´implicar els joves en el seu entorn proper i en cultures llunyanes, en la conservació de la natura i en la millora del món en general.

Aquest conte està inspirat en alguns alumnes de tercer i quart d´ESO del curs 2015-2016 d’un institut de Lleida, tot i que es pot adaptar a altres etapes i nivells d’estudis. El diari que escriu l´Ainhoa enceta un passeig per les vivències d’uns joves alumnes, del seu aprenentatge, dels seus pensaments i dels seus desitjos al llarg del curs. Entre converses coneixem les seves activitats quotidianes.