Concurs de dictats plurilingües 2020

El dijous 20 de febrer es realitzarà a l’EOI de la Seu d’Urgell la cinquena edició del concurs de dictats en quatre llengües  adreçat a l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO de la comarca. Paral.lelament al concurs, l’alumnat podrà participar en diferents jocs plurilingües.

Aquesta activitat està organitzada conjuntament pel SE Alt Urgell-Cerdanya, l’EOI, el Consell Comarcal, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i  l’Associació del Llibre del Pirineu.amb l’objectiu d’incentivar l’ús de la llengua escrita d’acord amb les normes ortogràfiques i reforçar el plurilingüisme

Bases

1. Hi poden participar els/les alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO dels centres educatius de l’Alt Urgell.

Els centres de secundària participants hauran d’escollir entre dos i sis alumnes per curs i llengua. Per parelles hauran de fer un dictat en una d’aquestes quatre llengües: català, castellà, anglès o francès.

1. Extensió. Cada dictat tindrà una extensió d’entre 10 i 20 línies depenent de la llengua i segons el curs.
  2. Cada text del dictat serà llegit tres vegades, la primera a un ritme normal de lectura, la segona amb la cadència i les pauses habituals d’un dictat i una tercera lectura final per repassar, d’acord amb l’edat dels alumnes.
  3. El dictat s’haurà d’escriure a mà i en suport paper.
  4. Data i lloc. El concurs tindrà lloc el 20 de febrer de 2020, a les 10.00 h, a l’Escola Oficial d’Idiomes – c/ Capdevila, 29, 1r pis, de la Seu d’Urgell.
  5. El jurat avaluador estarà integrat per membres de l’Associació Llibre del Pirineu, del Servei Educatiu Alt Urgell-Cerdanya i de l’Escola Oficial d’Idiomes de la Seu d’Urgell. El seu veredicte serà inapel·lable.
  6. De cada curs i llengua es distingirà la parella que hagi comès menys faltes ortogràfiques. Els premis consistiran en material i serveis culturals i esportius.
  7. Lliurament dels premis. El lliurament de premis es farà el 12 de març de 2020 a les 18h a la sala La Immaculada de la Seu d’Urgell.
  8. Acceptació de les bases. La participació en aquest concurs pressuposa l’acceptació de les seves bases.

Imatge de l’edició del 2019