Finalistes dels Jocs florals Escolars a l’Alt Urgell i Cerdanya

Ja han estat seleccionats els treballs finalistes de la primera fase dels VIJocs Florals Escolars de Catalunya, convocats pel Departament d’Ensenyament de Catalunya amb l’objectiu de millorar la lectura i l’escriptura en l’alumnat i fomentar una tradició cultural pròpia i arrelada al país.

Les obres escollides, que pasaran a la fase de Lleida,  són:

• Categoria A (Cicle inicial d’educació primària), el treball escollit és L’elefant, de l’alumna Neusa da Cunha Llorente, de l’escola Arnau Mir del Pla de Sant Tirs.
  • Categoria B (Cicle mitjà d’educació primària) ha guanyat Una lliçó de vida, de Nina Lerga Zarza, de l’escola Arnau Mir, al municipi de Ribera d’Urgellet.
  • Categoria C (Cicle superior d’educació primària) el jurat ha premiat la creació El portal de Cap d’Any, de Laia Pino, de l’escola Pau Claris de la Seu d’Urgell.
  • Categoria E (Alumnat d’educació especial d’ESO) ha estat escollit el text S’ha perdut l’astronauta Jaumet, dels alumnes Clara Marsino i Aleix Aroles, del col.legi la Salle de la Seu.
  • Categoria F (Alumnat de 1r i 2n d’ESO) ha guanyat el treball La cuinera del Führer, de Nil Capdevila Colom, del col.legi la Salle de la Seu.
  • Categoria G (Alumnat de 3r i 4t d’ESO), s’ha reconegut el poema Anhels de cor ardent, d’Àneu Muns, de l’Institut la Valira de la Seu.

El jurat de la fase comarcal l’han integrat Isidre Domenjó (Consell Comarcal de l’Alt Urgell), Elisenda Clot (Esc Pere Sarret de Martinet),  Glòria Farré (INS Aubenç d’Oliana), Núria Salvador (LIC SE Alt Urgell-Cerdanya)  i Isabel Rodríguez (CRP Alt Urgell-Cerdanya).