Exposició Històries i Camins

Històries i camins. Passeig literari pels camins pirinencs estarà exposada a la biblioteca de Sant Agustí i s’ofereixen visites escolars dinamitzades per a l’alumnat de CS i els diferents nivells de secundària.

El pròxim dilluns 27 de març les 17.30 h s’ofereix una presentació als docents a la biblioteca Sant Agustí.

Les visites per als grups escolars seran de l’11 al 28 d’abril en horari de 10h a 13h i de 15.30h a 17h.  Les sessions seran guiades i duraran una hora.

Per reservar les visites cal trucar a la biblioteca (973 360 666, biblioseu@aj-laseu.cat)

Els camins guarden històries i el projecte “Històries i Camins” n’ha escollit sis per explicar i compartir en aquesta exposició guiada.  Durant la visita anirem veient sis històries en sis plafons. Primer ens situarem en el mapa, comentant com és cada camí, la seva dificultat… i parlarem de l’autor/a de la història. Tot seguit, les il·lustracions ens ajudaran a explicar les històries intentant posar-nos a la pell dels personatges, donant valor a l’època en què es trobaven, els seus costums i les dificultats del dia a dia. En finalitzar la història observarem la tercera part del plafó on es veuen fotografies actuals del camí i podrem així veure com han canviat les circumstàncies.
En acabar el guiatge posarem en comú com ens han fet sentir les històries i quines ens han agradat més. Fins i tot podrem compartir alguna experiència pròpia. Però això no acaba aquí! Després d’aquesta exposició és possible que veiem els camins pensant en la quantitat d’històries que amaguen i potser fins i tot creurem que seria un bon lloc per crear-hi la nostra pròpia història.

Textos de l’exposició que es poden descarregar i treballar a l’aula:

Maria Barbal. Dalmau, els senyors i el camí de l’estany de Sant Maurici
Pep Coll. L’aventura del piano del balneari de Caldes i el camí del port de Rus
Assumpta Montellà. Els passadors i el camí fronterer de Llívia
David Martí. Les trementinaires i el camí de Tuixent a Gósol
Jordi Portals. Els amants de Bausen i el camí del bosc de Carlac
Juli Soler Santaló. Els nuvis d’Irgo i el port de Vielha.

L’exposició està organitzada per  SOMPirineu. IDAPA i compta amb la col·laboració de la Biblioteca Sant Agustí de la Seu d’Urgell i el CRP de l’Alt Urgell.