Els centres de la Seu i Castellciutat celebren el Dia de l’arbre

Un any més, l’alumnat dels centres de primària de la Seu d’Urgell i Castellciutat s’ha trobat per celebrar el Dia Mundial de l’Arbre o Dia Forestal Mundial. Aquesta celebració va ser impulsada per l’Organització de Nacions Unides l’any 1971.

Durant la jornada han compartit diversos tallers els infants de cicle superior de les escoles Albert Vives, Pau Claris, la Valira i Castell-Ciutat, i del col·legi La Salle de la Seu d’Urgell. L’objectiu ha estat recordar la importància dels arbres per la nostra vida, conèixer la vegetació dels parcs de la Seu i la vida animal que hi viu, ajudar en la plantació de noves espècies en els parcs de la ciutat i valorar la biodiversitat dels nostres espais naturals.

S’ha començat amb la plantació de diferents espècies d’arbres i ha continuat amb un taller de resina, diferents jocs mediambientals, informació sobre caixes niu, reciclatge d’orgànica i plantació d’heura. Finalment, l’alliberament d’un milà reial provinent del Centre de Fauna de Vallcalent ha tancat la trobada.

Aquesta activitat està organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics, en el marc del Pla comarcal de dinàmica educativa, i es realitza gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, l’Arxiu Comarcal de l’Alt Urgell, l’Espai Ermengol, el cos d’Agents Rurals i la Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet.

Algunes imatges i enllaços a les notícies sobre l’activitat que han publicat a RàdioSeu i PirineusTV.