Dia de l’arbre 2022

El divendres 18 de març les escoles Albert Vives, Pau Claris, La Valira, Castell-Ciutat i el Col·legi La Salle de la Seu d’Urgell han celebrat el Dia Mundial de l’Arbre. En l’activitat han participat  un total de 180 alumnes de cicle superior de primària.La iniciativa ha volgut ser un acte didàctic adreçat als nens i nenes perquè coneguin la missió dels arbres i la vegetació del territori.

Cada centre ha iniciat la jornada plantant un arbre, que aquest any han estat roures i aurons, al parc de l’Horta del Valira. Aquests exemplars han estat ‘regats’, de manera simbòlica, amb el poema ‘L’arbre’, de Màrius Torres. A més a més, l’alumnat ha penjat a cada arbre una etiqueta amb el nom de l’escola, així com el nom botànic de l’espècie plantada.

La resta del matí ha estat ocupat amb  tallers d’aprofitament de la resina i en sessions sobre meteorologia, descoberta del bosc de ribera, importància de les caixes niu i les menjadores i plantació d’heura a partir d’esqueixos. Finalment, la jornada ha finalitzat amb l’alliberament d’un milà reial, una au protegida provinent del Centre de Fauna de Vallcalent.

La celebració del Dia Mundial de l’Arbre, que s’inclou en Pla Comarcal de Dinàmica Educativa i està coordinada pel CRP de l’Alt Urgell-Cerdanya, ha comptat amb l’implicació de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, la Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet, el Parc Natural de l’Alt Pirineu, l’Arxiu Comarcal de l’Alt Urgell, l’Espai Ermengol, el cos d’Agents Rurals i el Parc Natural del Cadí-Moixeró.