Concursos de matemàtiques amb inscripció oberta

28a prova Cangurs de la SCM

Les proves Cangur estan organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques i s’adrecen a l’alumnat de 5è de primària a 2n de Batxillerat.

És una activitat matemàtica impulsada per la societat internacional Le Kangourou sans Frontières per estimular i motivar una àmplia majoria de l’alumnat i que a Catalunya organitza la Societat Catalana de Matemàtiques. L’objectiu d’aquestes proves és que l’alumnat participi i dediqui una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics.

La preinscripció és del 15 de novembre al 20 de gener de 2023 i la prova serà el 16 de març de 2023.

XVI concurs Olitele  de resolució de problemes

La SCM  convoca, per setzè any consecutiu, una activitat telemàtica de resolució de problemes adreçada a alumnes dels darrers cursos de la secundària. L’activitat es desenvoluparà durant els mesos de novembre i desembre de 2022, amb la darrera entrega de respostes ja el mes gener de l’any 2023.

• Formulari d’inscripció: Enllaç.
  • Termini: fins el dia 14 de novembre.