Celebració del III DiMaTPirineus a la Seu d’Urgell

El dissabte 9 de març va tenir lloc la tercera edició del Dissabte Matemàtic Transfronterer dels Pirineus (DiMaT Pirineus) amb la participació de 64 alumnes i una quinzena de professors de la Seu d’Urgell, Puigcerdà, Font Romeu (França) i Andorra.

La jornada aquest any ha constat de dues xerrades i tallers, un sobre els problemes de demanda (Com dividir quan no n’hi ha prou? de Cori Vilella ) i l’altre sobre l’evolució de la cartografia (De Mercator al sistema UTM: una mirada matemàtica als mapes de Xavier Massaneda). La temàtica de les xerrades canvia cada any perquè els joves que encara han de triar estudis universitaris puguin veure matemàtiques aplicades a diferents camps i a línies d’investigació actuals de la mà de professorat universitari.

També s’ofereix l’oportunitat de gaudir d’aquests tipus de xerrades al professorat del territori, als quals se’ls ofereix una xerrada extra només per professorat. Aquest any el tema ha estat Papiroflèxia d’alguns mosaics de l’Alhambra de Granada de Jaume Coll.

Els tallers per als alumnes tenen format de concurs i participen per parelles. Enguany els premis han estat per a:

Taller Alumnes Centre
Com dividir quan no n’hi ha prou?
Raúl González i
Ferran Armengol
INS Pere Borrell
Mariona Rodríguez i
Jordi Zanar
Escola Andorrana de Batxillerat
De Mercator al sistema UTM: una mirada matemàtica als mapes
Urgell Solà i Montse Pubill INS Joan Brudieu
Cerni Roig i Biel Bosch Escola Andorrana de Batxillerat

Aquesta activitat compta amb el finançament d’IDAPA, Govern d’Andorra, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i del Servei Educatiu de l’Alt Urgell, amb la coordinació de la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer i el suport de l’Institut d’Estudis Catalans mitjançant la Societat Catalana de Matemàtiques.

L’activitat ha estat difosa per mitjans del territori com Pirineus Digital RàdioSeu, així com les xarxes d’alguns centres participants com el Colegio Español María Moliner, l’Escola Andorrana de batxillerat les nostres pròpies.

En el vídeo es mostren diferents moments de la jornada: