Celebració del Certamen de Lectura en Veu Alta

La sala Sant Domènec de la Seu d’Urgell ha acollit avui la semifinal comarcal del Certamen de lectura en Veu Alta, concurs que arriba a la 20a edició.

Al certamen ha participat alumnat de primària i secundària de 12 centres educatius de l’Alt Urgell: el Col·legi La Salle, les escoles Albert Vives i Pau Claris, i els instituts Joan Brudieu i La Valira, tots de la capital urgellenca; a més de les escoles Castell-ciutat, Rosa Campà (Montferrer), Arnau Mir (el Pla de Sant Tirs), Sant Esteve (Alàs), Miret i Sans (Organyà), Sant Climent (Coll de Nargó) i Sant Miquel (Peramola).

Els 32 alumnes participants s’agrupaven en les cinc categories del certamen: grumets vermells (cicle mitjà), grumets verds (cicle superior), corsaris (primer cicle d’ESO), tropa de corsaris (grups de 3 nois i noies de 2n cicle d’ESO), i la categoria de timoners, formada per alumnes nouvinguts de cicle superior de primària i primer cicle d’ESO, que s’hagi incorporat al sistema educatiu català els darrers dos anys.

De cada categoria ha sortit el finalista que passarà a la fase provincial. Els seleccionats han estat Ona Lalinde Somalo, de l’Escola Pau Claris (grumets vermells); Bernat Julià Sauret, de l’Escola Rosa Campà (grumets verds); Victòria Ciro Ibarra, del Col·legi La Salle (timoners); Martina Guerrero Coma, de l’Institut Joan Brudieu (corsaris) i l’equip format per Zoe Fernández, Joan Gómez i Eric Arqued, de l’Institut Joan Brudieu (tropa de corsaris).

El jurat ha estat format per Albert Galindo, Tècnic de cultura de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell; German Tarròs, Inspector d’Educació de l’Alt Pirineu i Aran i Núria Salvador, Assessora LIC del Servei Educatiu de l’Alt Urgell.

L’acte ha comptat amb la cobertura de mitjans de comunicació del territori. Podeu veure les notícies a RàdioSeu i Pirineus TV

A les imatges podeu veure els representants de cada categoria i els participants de tots els centres.