Activitats del Dia Internacional de les Matemàtiques a la Seu d’Urgell

El Dia Internacional de les Matemàtiques s’ha celebrat al passeig de la Seu d’Urgell en una activitat que combinava matemàtiques i expressió artística amb el cub de Rubik com a centre.

La doble proposta consistia a concentrar amants del cub de Rubik que han demostrat la seva agilitat en un concurs de resoldre el cub, tasca que ha realitzat el guanyador en 47 segons. Paral·lelament, alumnat i professors de matemàtiques i de batxillerat artístic anaven dibuixant un cub al terra del passeig seguint el procediment de l’anamorfosi d’un cub de Rubik.

Al final de la tarda, les sessions de fotos dels participants i veïns de la ciutat que han observat amb interès el procés, mostren que les matemàtiques poden ser també lúdiques.

Aquesta activitat ha estat organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics de l’Alt Urgell i ha comptat amb el suport de l’Ajuntament i professorat i alumnat del municipi.

Es poden veure imatges i escoltar alguns protagonistes en les notícies que s’han publicat a PirineusTV.

En aquest vídeo veureu el procés de dibuixar el cub.