1a Edició DiMaTPirineus 2022

El dissabte 21 de maig al matí, a l’Institut Joan Brudieu de la Seu d’Urgell, s’ha dut a terme la primera edició de la Jornada DiMaTPirineus 2022. Aquest esdeveniment ha volgut divulgar les matemàtiques entre els estudiants de Batxillerat per a fer-les més atractives i ha inclòs activitats també per a professorat.

La jornada s’ha iniciat a les 9h amb la benvinguda als participants, a les 10 h s’han fet tres ponències per a alumnes i professors, han estat “La probabilitat: una eina per a modelar la incertesa” amb Xavier Bardina (professor de la Universitat Autònoma de Barcelona); “Les matemàtiques de les poblacions” amb Sílvia Cuadrado (també de la UAB) i “Euclides i el xifrat de clau compartida, la multiplicació del camperol rus i l’intercanvi de claus” amb Jordi Pujolàs (de la Universitat de Lleida).
A continuació hi ha hagut una pausa per l’esmorzar. A les 11,30 h ha començat la segona part de la jornada amb tallers pels alumnes relacionats amb la primera xerrada a la qual havien assistit i un taller per professorat “Pensament computacional amb Snap” amb Raül Fernández (Institut Vidreres).
La jornada s’ha acabat amb el lliurament de premis per alumnat, unes estades matemàtiques a una casa de colònies amb alumnat guanyador de la mateixa jornada que es va fer a Figueres aquest mateix curs.
L’assistència a la jornada és reconeguda pel Departament d’Educació com a formació permanent.

Han participat en la jornada un total de 40 alumnes i 23 professors de diferents centres de l’Alt Pirineu i Aran  i d’Andorra (Ins Joan Brudieu, Ins Tremp, Ins Pere Borrell i Escola andorrana de batxillerat).

Les 6 parelles d’alumnes finalistes en els tres tallers han estat:

• La probabilitat: una eina per modelar la incertesa: Max Barcons i Simon SIdorov de l’Escola Andorrana de Batxillerat i Max Juanola  i Anna Pasques  del Joan Brudieu.
  • Les matemàtiques de les poblacions: Anna Calaff i Mireia Iranzo de l’Escola Andorrana de Batxillerat i Martina Flix i Ariana Pereira de l’Escola Andorrana de Batxillerat.
  • Euclides i el xifrat de la clau compartida, la multiplicació del camperol rus i l’intercanvi de claus: Alèxia Escudero i Laia Roig de l’Institut Hug Roger III i Alex Farré i Daniel Ramos de l’Escola Andorrana de Batxillerat.

El DiMaTPirineus 2022 ha estat coordinat pel Servei Educatiu de l’Alt Urgell-Cerdanya juntament amb la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer i la UAB. Té el suport d’IDAPA, el Govern d’Andorra, l’Institut d’Estudis Ilerdencs, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i l’Institut Joan Brudieu.

Informació als mitjans de comunicació sobre l’activitat: PirineusTV, Pirineus digital, Diari d’Andorra, Andorra Difusió i RàdioSeu

Vídeo amb imatges de la jornada: