Mostra de Poesia de Secundària 2018

Benvinguts a la setena Mostra de Poesia a Secundària de les comarques gironines. Aquesta activitat, que és la quarta vegada que se celebra a la Cate Figueres, està organitzada per un grup de docents de les comarques gironines, que volen fer viure la poesia a l’alumnat, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Figueres, el Servei Educatiu de l’Alt Empordà i la coordinació de la professora Lourdes Godoy.

Aquesta edició compta amb més centres participants que mai. Donem la benvinguda als instituts Ramon Muntaner, Narcís Monturiol, Cendrassos i Alexandre Deulofeu de Figueres, Montsacopa d’Olot, Pere Alsius de Banyoles, Sils, El Pedró de l’Escala, Vall de Llémena de Sant Gregori i Castelló d’Empúries.

Esperem que gaudiu d’aquesta nova Mostra.

Amb la presència de,

Enric Casasses i Figueres és un dels poetes catalans més importants del final del segle XX i inicis del XXI. Va néixer a Barcelona, però té arrels a l’Escala, per part de mare. Ha viscut a molts països i ha viatjat molt. Escriu poesia i també tradueix. Ha llegit de tot. Li agrada dir la seva poesia en veu alta i és captivador escoltar-lo. També ha publicat diversos DVDs de poesia musicada. És un fan de Llull, d’Ausiàs March, de Verdaguer, de Víctor Català. Es defineix com “mestre en mai saber, suposat poeta, acadèmic de cap acadèmia i cantant sense cantar”. “L’autor corre al darrere de la poesia, que li resulta inatrapable, i de cop és ella que l’atrapa a ell.”

La seva obra poètica és extensa i ha rebut diversos premis. Els més importants, el premi de la Crítica Serra d’Or, el Carles Riba de Poesia i el Premi Nacional de Literatura el 2012.

La seva poesia és difícil de classificar perquè beu de les fonts més variades, des dels trobadors i Llull i tots els nostres grans clàssics fins a la poesia popular, les avantguardes o el moviment underground i la psicodèlia. En un dels seus poemes diu: “Tradueixo l’aire, interpreto el foc, llegeixo l’aigua i escric damunt la terra”. (Més informació)

Cartell,

La Mostra de Poesia a Secundària de les comarques gironines és una activitat que s’ha realitzat durant set cursos a diversos llocs. Des de fa quatre anys Figueres acull aquest esdeveniment a la sala La Cate i l’INS Alexandre Deulofeu, amb la col·laboració de l’Ajuntament i el Servei Educatiu de l’Alt Empordà, n’és l’amfitrió.

Hi participen diversos instituts de les comarques gironines. Aquest any en seran deu: Institut Ramon Muntaner (Figueres), Institut El Pedró (L’Escala), Institut de Sils, Institut Pere Alsius (Banyoles), Institut Alexandre Deulofeu (Figueres). Institut Narcís Monturiol (Figueres), Institut Vall de Llémana (Sant Gregori), Institut de Castelló d’Empúries, Institut Cendrassos (Figueres), Institut Montsacopa (Olot).

Cada institut ha preparat un petit espectacle d’entre 10 i 15 minuts de durada en què els alumnes, que són de diferents nivells, des de 1r d’ESO a 2n de batxillerat, reciten poemes en veu alta amb una posada en escena, en cada cas diferent i original.

L’objectiu d’aquesta activitat és apropar l’alumnat a la poesia i estimular la seva sensibilitat i creativitat.

Programa VII Mostra de Poesia a Secundària

Institut

Títol

Professors responsables

Alexandre

Deulofeu

Figueres

Espectacle de poesia i dansa amb poemes de Salvat-Papasseit.

Carme Ramió, amb la col·laboració de la companyia Agitart

Lola Torrent

Ramon Muntaner

Figueres

No sé què busco a través dels teus ulls. Poemes d’amor.

Marta Planas

MontsacopaOlot

Alguns poemes del 36, de Ricard Creus

Rosa Vilanova