Mostra de Poesia de Secundària 2017

Benvinguts i benvingudes a la VI Mostra de poesia dels instituts públics de les comarques gironines que celebrem aquest matí a la Cate de Figueres. Enguany hi participen sis instituts que són, per ordre d’actuació: el Cap Norfeu de Roses, El Pedró de L’Escala, el Pere Alsius de Banyoles, el Ramon Muntaner de Figueres, l’institut de Sils i l’Alexandre Deulofeu de Figueres.

L’acte té dues parts: la primera fins a les 11’30, en què actuaran tres centres. A continuació farem una pausa per esmorzar, després de la qual hi haurà la intervenció de ROSA FONT, la poeta convidada d’aquesta edició.

Tot seguit actuaran tres instituts més i clourà l’acte la coral del Deulofeu que cantarà dos poemes musicats.

Esperem que gaudiu d’aquesta nova Mostra!

Amb la presència de,

ROSA FONT i MASSOT va néixer a Sant Pere Pescador l’any 1957. És professora de Llengua catalana i literatura en un institut de Girona. Té publicats set llibres de poemes :

Tres notes i el silenci (1989)

Quaderns d’Erinna de Telos (1989)

Com ombres vives (1996)

Aigua llunyana (2001). Premi Vila de Martorell.

La llum primera (2005). Premi Ciutat d’Elx.

Des de l’arrel (2009). Premi Rosa Leveroni de Cadaqués, 2008.

Un lloc a l’ombra (2011). Premi Carles Riba, 2010.

En el terreny de la narrativa ha publicat tres novel·les:

Envia’ns un àngel (1999)

L’ànima del freixe (2003)

La dona sense ulls (2014), inspirada en la vida d’Àngels Santos Torroella, que va rebre el Premi Llorenç Villalonga Ciutat de Palma, 2013.

Com a poeta, com a professora i com a empordanesa vam pensar que era la persona adequada per parlar-nos avui de “poesia”. Gràcies per haver acceptat la invitació i ser aquí. (un aplaudiment

Cartell,

Disseny del cartell: Judith Torrent Poch

La Mostra de Poesia a Secundària de les comarques gironines és una activitat que s’ha realitzat durant cinc cursos a diversos llocs. Des de fa dos anys Figueres acull aquest esdeveniment a la sala La Cate i l’INS Alexandre Deulofeu, amb la col·laboració de l’Ajuntament i el Servei Educatiu de l’Alt Empordà, n’és l’amfitrió.

Hi participen diversos instituts de les comarques gironines. Aquest any en seran 6: Alexandre Deulofeu de Figueres, Cap Norfeu de Roses, Ramon Muntaner de Figueres, Sils, L’Escala i Pere Alsius de Banyoles.

Cada institut ha preparat un petit espectacle d’entre 10 i 15 minuts de durada en què els alumnes, que són de diferents nivells, des de 1r d’ESO a 2n de batxillerat, reciten poemes en veu alta amb una posada en escena, en cada cas diferent i original. Clourà l’acte la coral del Deulofeu que interpretarà dos poemes musicats.

L’objectiu d’aquesta activitat és apropar l’alumnat a la poesia i estimular la seva sensibilitat i creativitat.

Horari,

10.00: Inici acte

• Presentació a càrrec d’alumnes del batxillerat escènic de l’INS Deulofeu

• INS Cap Norfeu de Roses. Professors responsables: Joan Ruiz i Pilar Robert

• INS L’Escala. “El cant dels mesos” de Víctor Català

Professora responsable: Margarita Vidal

• INS Pere Alsius de Banyoles: “Amor amor”, poemes d’amor de tots els temps.  Professores responsables: Eva Colomé, Núria Serra i Judith Torrent.

11.30: Pausa esmorzar

• Intervenció de l’escriptora Rosa Font

• INS Ramon Muntaner de Figueres. “Qui plora la meva mort?” Professora responsable: Marta Planas

• INS de Sils: “Repintar el món”. Alumnes de 1r i 2n d’ESO de l’Institut de Sils.

Professores responsables: Carme Sunyer, Marta Bordas.

• INS Alexandre Deulofeu de Figueres. Homenatge a Josep Palau i Fabre, en el centenari del seu naixement. Professora responsable. Assumpció Heras

• Coral de l’INS Alexandre Deulofeu. Professor responsable: Joan Vila

Presentadors: Júlia Camps, Indira Garcia i Nerea Hernández.

Resum de l’espectacle: