Mostra de Poesia de Secundària 2019

Benvinguts a la vuitena Mostra de Poesia a Secundària de les comarques gironines. Aquesta activitat, que és la cinquena vegada que se celebra a La Cate Figueres, està organitzada per un grup de docents de les comarques gironines, que volen fer viure la poesia a l’alumnat, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Figueres, el Servei Educatiu de l’Alt Empordà i la coordinació de la professora Lourdes Godoy. Esperem que gaudiu d’aquesta nova Mostra.

Amb la presència de,

Jaume Bosquet va néixer a Salt l’any 1956, i és professor de llengua i literatura catalana a l’Institut La Garrotxa d’Olot. Ha publicat cinc llibres de poemes. diàlegs (Premi Bernat Vidal i Tomàs 1999), Les formes amb la calma, quaranta haikús que acompanyen quaranta fotografies de Xavier Vilagran (2003), L’altre (2004), La mateixa història (Premi Pollença de Poesia 2006) i Triacant (Premi Jocs Florals de Barcelona 2009). amb àngel Llauger, ha traduït Antologia a Spoon River d’Edgar Lee Masters (Premi de Crítica Serra d’Or de traducció poètica 2013.

Cartell,

La Mostra de Poesia a Secundària de les comarques gironines és una activitat que s’ha realitzat durant vuit cursos a diversos llocs. Des de fa cinc anys Figueres acull aquest esdeveniment i l’INS Alexandre Deulofeu, n’és l’amfitrió.

Hi participen diversos instituts de les comarques gironines. Aquest any en seran deu: Institut Ramon Muntaner (Figueres), Institut El Pedró (L’Escala), Institut de Sils, Institut Pere Alsius (Banyoles), Institut Alexandre Deulofeu (Figueres). Institut Narcís Monturiol (Figueres), Institut Vall de Llémana (Sant Gregori), Institut de Castelló d’Empúries, Institut Cendrassos (Figueres), Institut Montsacopa (Olot).

Cada institut ha preparat un petit espectacle d’entre 10 i 15 minuts de durada en què els alumnes, que són de diferents nivells, des de 1r d’ESO a 2n de batxillerat, reciten poemes en veu alta amb una posada en escena, en cada cas diferent i original.

L’objectiu d’aquesta activitat és apropar l’alumnat a la poesia i estimular la seva sensibilitat i creativitat.

Programa VIII Mostra de Poesia a Secundària

1. El joc de viure.

INS Ramon Muntaner, Figueres. Dirigit per Irene Tarrés

1. Calendari imperfecte.

INS Narcís Monturiol, Figueres. Dirigit per M. Àngels Vila

1. Direm nosaltres.

INS El Pedró, l’Escala. Dirigit per Margarita Vidal i Gemma Segura

1. Els quatre elements.

INS de Sils. Dirigit per Dolors Garolera

1. Bestiari, de Pere Quart. INS Cendrassos, de Figueres. Dirigit per Irene Muñoz

2. Calladament Brossa.

INS Montgrí, de Torroella. Dirigit per M. Font i Virgínia Sindreu

1. La veu del mar.

INS Pere Alsius, de Banyoles. Dirigit per J. Torrent, C.Monells i R. Ferré

1. Somnis de colors.

INS Vall de Llémena, de Sant Gregori. Dirigit per Rafel Vilà

1. La paraula amb què parlen les dones.

INS Montsacopa, d’Olot. Dirigit per R. Vilanova

1. Et deixaré, si vols, la veu….

INS A. Deulofeu, de Figueres. Dirigit per Carme Ramió, Núria Vila, Xixon Heras i Roger Fernández de la Companyia Agitart.

1. Desbrossant Brossa.

INS Castelló d’Empúries. Dirigit per Maria Espelt