INS Ramon Muntaner (Figueres)

Web de referència:

Club de lectura IRM

Referents de centre

• Curs 2017-2018:
  • Curs 2016-2017: M. José Barios Campabadal; Irene Cordero Morea; Ana Llobet Agustí; M. Mercedes Martí Palagos; Joan Manuel Soldevila Albertí.
  • Curs 2015-2016: M. José Barios Campabadal; Irene Cordero Morea; Ana Llobet Agustí; M. Mercedes Martí Palagos; Joan Manuel Soldevila Albertí.
  • Curs 2014-2015: M. José Barios Campabadal; Irene Cordero Morea; Ana Llobet Agustí; M. Mercedes Martí Palagos; Joan Manuel Soldevila Albertí.

Professorat acompanyant dins del centre:

• Gurutze Irusta Maritxalar

Introducció:

El Club de Cultura del curs 2014-2015 que presentem és una experiència didàctica que es va començar a desenvolupar el curs 2010-2011 i que, cinc anys després, en aquest curs 2014-2015, no només manté una vitalitat extraordinària sinó que ha acabat esdevenint un dels eixos vertebradors de la vida cultural del nostre institut. L’embrió del nostre Club de Cultura és el Club de lectura, una iniciativa que expliquem detalladament al llarg d’aquest projecte que ha sabut engrescar alumnes, professorat i un bon nombre d’escriptors convidats com han estat Àngels Gardella, Núria Esponellà, Antonio Vázquez, Maria Carme Roca o Àngel Burgas. El més il·lusionant, però, ha estat veure com aquesta iniciativa de promoció de la lectura ha generat d’altres activitats que han tingut una expansió transversal pel centre, implicant diversos departaments, alhora que obria les portes a noves activitats com podien ser exercicis d’expressió escrita, actuacions musicals, propostes teatrals, escenificacions adreçades a escoles de primària, tallers d’expressió plàstica o concursos literaris. A partir d’un Club de lectura desenvolupat des de l’institut, però fora de l’horari lectiu, l’experiència ha començat a créixer any rere any gràcies al fet que l’alumnat s’ha sentit com a pròpia aquesta iniciativa fins al punt que ha esdevingut un tret identitari del nostre centre, que ha despertat l’interès d’altres institucions educatives que volen importar el nostre model de Club de Cultura. Transversal –implica diversos departaments-, multigeneracional –acull alumnes des de 1r d’ESO a 2n de Batxillerat, professors recentment incorporats al centre i professors ja jubilats-, interdisciplinari –lectura, música, escriptura, dibuix, interpretació- i participatiu –l’alumnat és el veritable motor del Club, qui proposa activitats i qui acudeix, en nombre creixent, a les diverses activitats-: així és el Club de Cultura que presentem.

Projecte marc:

Calendari de sessions: