Perdem biodiversitat. Actuem!

La nova proposta d’ hivern “Perdem biodiversitat. Actuem!”, de Kilian Jornet Foundation, acosta les i els científics a escoles i instituts. La Fundació ha preparat tres xerrades en les quals  Kilian Jornet moderarà un debat entre científiques i científics.

La primera,  disponible el 8 de desembre, parlarà amb Josep M. Mallarach i Eduard Pla sobre els valors immaterials de la natura.

La segona, el 9 de desembre,  tractarà sobre la fauna i la flora amenaçada així com les reintroduccions i/o regeneracions d’espais amb Mariona Ferrandiz.

I la tercera es farà el 12 de desembre i versarà sobre la importància de la biodiversitat genètica amb  Carles Lalueza. Aquesta només serà per a secundària.

Abans del dia 7 de desembre la Fundació enviarà dos petits miniclips, un per veure les diferents mirades de la biodiversitat i l’altre sobre el funcionament d’un ecosistema i el que passa quan es pertorba. Els centres els podran fer arribar dubtes;  abans del 8 de desembre en un mail a aquesta adreça:  education@kilianjornetfoundation.org

Per tal de poder participar en aquest projecte cal inscriure’s aquí.

Des de la fundació animen els centres a buscar la biodiversitat del seu entorn creant una “parcel·la” per indagar amb eines senzilles per identificar les espècies. Els faran arribar un document amb material per començar a treballar abans de les entrevistes.  L’ acció segueix després de les xerrades i les preguntes, després d’aquest procés poden plasmar-ho  fent de periodistes a través d’ una comunicació a les xarxes socials o mitjans de comunicació. Comptaran amb un comunicador que els animarà i ajudarà.

El  més important de reflexionar i aprendre és que porti a l’ACCIÓ. Fer ACCIONS  a nivell individual, als centres i municipis:

. A nivell individual, reflexionant sobre la dieta i on els demanen de prendre el compromís de canvi.

. A nivell de centre, reflexionant sobre els espais verds de dins i fora de l’escola, què poden canviar, millorar.

. A nivell del seu municipi, reflexionant sobre els refugis climàtics, el paper dels arbres als carrers, els horts urbans, els espais de biodiversitat,… i elaborant una petició per al seu ajuntament.