Patis coeducatius

Guia per a la transformació feminista dels espais escolars

Els patis coeducatius són projectes que tenen per objectiu transformar les relacions de gènere, les relacions de poder i les desigualtats que es perpetuen en la nostra societat i que s’aprenen i es reflecteixen des de la infància. Des de la coeducació es busca possibilitar un desenvolupament ple i lliure dels infants respectant-ne les múltiples formes de ser i alhora ens ofereix les eines per poder mirar i transformar l’estona del pati des d’un ull crític i reflexiu. Es treballa a partir de la metodologia feminista i de la investigació-acció participativa amb la implicació de tota la comunitat educativa i de l’entorn.

Aquest vídeo presenta una guia, projecte del Col·lectiu Punt 6 ( punt6.org ) i Coeducacció ( coeducaccio.coop), amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.

La guia, adreçada totes les persones que tinguin interès a posar una mirada feminista al pati de l’escola per a treballar des d’aquest espai en la transformació coeducativa de l’escola i dels espais educatius. És una proposta metodològica per al canvi i la reflexió que ofereix eines per fer aquesta transformació de manera comunitària. Per a nosaltres, els patis coeducatius són espais dissenyats físicament i concebuts col·lectivament que promouen les relacions igualitàries i busquen trencar amb les jerarquies socials establertes. Són un procés viu i dinàmic en constant revisió, un camí per al canvi que implica el dins i el fora, i que es converteix en la llavor per transformar les relacions de gènere que es perpetuen en la nostra societat i que es reflecteixen des de la infància.

Podeu consultar la guia, clicant AQUÍ