Guia “Mirades polièdriques”

Guia del projecte Mirades Polièdriques, sobre aplicació de la interseccionalitat a la prevenció de les violències de gènere en joves.

La prevenció de la violència de gènere ha estat una qüestió central de la intervenció amb joves. D’entre les diferents mesures adoptades per les administracions a fi d’erradicar aquest tipus de violència, el treball amb noies i nois joves s’ha vist com a fonamental per transformar la realitat.

Aquesta guia s’emmarca en el projecte Mirades polièdriques, coordinat per la UVic-UCC i la UOC.

El treball empíric es va articular al voltant de dos eixos: l’un, centrat en l’anàlisi de les experiències i les construccions de violència de gènere de l’alumnat, i l’altre, en l’estudi de pràctiques i experiències de prevenció de les violències de gènere. En relació amb el primer eix, i amb el doble objectiu de tenir una visió àmplia de la temàtica i fer aterrar la recer ca als centres participants, es van a portar terme les següents estratègies:

– Treball amb l’alumnat de quatre centres educatius de Catalunya (en què es van realitzar tallers, dinàmiques grupals i un qüestionari online individual i es va aplicar l’eina digital Relief Maps).
– Anàlisi de 6.000 qüestionaris fets a l’alumnat de secundària de 73 centres públics i concertats de Barcelona (dades recollides en el marc del projecte Paranys de l’amor, de l’Ajuntament de Barcelona, entre el 2014 i el 2017).
– Anàlisi de la representació audiovisual de les violències de gènere en contextos educatius.

Guia en PDF

En el següent enllaç hi trobareu recursos audiovisuals creats a partir del projecte: