Feminismes a les escoles

Feminismes a les Escoles és un bloc elaborat des del Consorci d’Educació de Barcelona amb l’objectiu de fer prospecció, visibilitzar i difondre totes les activitats i propostes que desenvolupen els centres educatius de la ciutat en l’eix de la diversitat afectiva sexual i de gènere, des d’una mirada coeducadora, inclusiva i interseccional.

El bloc pretén acollir enfocaments feministes actuals, des d’una mirada polièdrica, que ens acompanyi en totes les nostres accions educatives a les aules, als centres i amb les comunitats educatives.

Aquesta pedagogia feminista ha d’entroncar-se amb altres pedagogies emancipatòries i participatives, on l’alumnat crea, aprèn i s’educa, alhora que està al centre de l’aprenentatge. Una pedagogia que garanteix contextos segurs, acollidors, amables i que, en definitiva, ofereixi processos de creació i accés al saber amb experiències de vida, on la convivència sigui un objectiu primordial i necessari per a l’experimentació i la innovació.