Els contes de la Laura i el Joan

La Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya torna a oferir el programa ‘Viu la recerca amb la Laura i en Joan’. L’objectiu del programa és despertar les vocacions científiques a les escoles, introduint els nens i nenes en disciplines com l’Arqueologia, Lingüística, Fotònica, Tecnologia dels aliments i Astronomia.

La col·lecció de contes de la Laura i en Joan es troba online però també a les biblioteques, les escoles i les aules hospitalàries de Catalunya. El seu objectiu és compartir amb l’alumnat d’educació primària, en forma d’aventura, la recerca, de manera que permeti a les noies i als nois descobrir quina finalitat té i fomentar les vocacions científic-tecnològiques.

A la web del programa també hi trobareu activitats digitals i altres activitats i iniciatives.

Vols que visitin la teva escola? Ofereixen activitats experimentals i recursos per 4t i 5è de primària inspirats en els seus contes.

L’activitat dels contacontes destinada a 4t i 5è de primària s’inspira en el contingut d’un conte. Dura 90 minuts i és una activitat vivencial i manipulativa que consta d’una posada en escena del conte i una part experimental, en què els alumnes es converteixen en investigadors i investigadores.

Per motius de seguretat, relacionats amb la pandèmia de Covid-19, les temàtiques que tindrem disponibles aquest any són: Arqueologia, Lingüística, Fotònica, Tecnologia dels aliments i Astronomia. Consulta aquí el catàleg.

La maleta, amb jocs i recursos pedagògics, se centra en l’equilibri a les xarxes tròfiques en l’àmbit marí. Dona a conèixer l’impacte ambiental i els efectes de la sobreexplotació d’una espècie concreta, el mero, i destaca el paper de la recerca per aconseguir reproduir en captivitat aquesta espècie en perill d’extinció.

Les activitats són gratuïtes, coneixeu-ne més a la web del programa. Els centres educatius es poden inscriure i demanar més informació sobre les sessions i cessió de materials a l’adreça electrònica: educacio@anthesisgroup.com

Es prioritzaran les escoles que no hagin realitzat les activitats anteriorment

Coneix-ne més: conteslaurajoan.cat

El professorat de diverses escoles de Catalunya visitades per la Laura i en Joan ens explica la seva experiència en aquest vídeo.

#conteslauraijoan