Les escoles lliures de violències
Nous cursos i càpsules del programa formatiu del Pla de les escoles lliures de violència.
Les persones destinatàries dels cursos són personal amb perfil docent de primària i secundària, professionals de l’EAP, d’educació social, de treball social i d’integració social.
Us recordem que el període d’inscripció és fins al 17 de gener però les inscripcions romandran obertes fins que s’omplin les places. Podeu formalitzar la inscripció a través d’aquest enllaç.
Eines pedagògiques per fer front a les violències masclistes per l’etapa de primària.
5h lectives repartides en dues sessions de 2,5h cadascuna.
Horari: 17:00h a 19:30h.
Eines pedagògiques per fer front a les violències masclistes per l’etapa de secundària.
5h lectives repartides en dues sessions de 2,5h cadascuna.
Horari: 17:00h a 19:30h.
Assetjament escolar: detecció i eines d’intervenció. ed. Primària.
5h lectives en 1 sessió de 3h i 2h de lectures.
Horari: 16:00h a 19:00h.
Horari juliol: 9:00h a 12:00h.
Assetjament escolar: detecció i eines d’intervenció. ed. Secundària .
5h lectives en 1 sessió de 3h i 2h de lectures.
Horari: 16:00h a 19:00h.
Horari juliol: 9:00h a 12:00h.
Abordatge de les violències masclistes als centres educatius
20 h lectives repartides en 5 sessions de 3h cadascuna i 5 hores de treball individual.
Horari: 16:00h a 19:00h.
Si teniu algun dubte o consulta us podeu adreçar a formacions.usav.educacio@gencat
Altres formacions adreçades a orientadors:
9000020519 | Orientació educativa per a l’aprenentatge competencial orientador |
Adreçada als centres que realitzen el Programa d’innovació educativa d’Orientació educativa, però també està obert a altres persones orientadores amb interès en temes d’acompanyament a l’alumnat. És una bona oportunitat perquè l’alumnat trobi una forma més positiva de gestionar les dificultats de la vida quotidiana i millorar el seu benestar.
Descripció de les sessions:
Sessió 1: Conceptes bàsics
• Mentalitat fixa versus mentalitat de creixement
• L’experiència de fracàs des de l’enfocament de mentalitat fixa i de mentalitat de creixement
• El vincle entre capacitat i esforç. Els riscos del màxim i del mínim esforç
Sessió 2: Mentalitat de creixement i relacions
• Creences automatitzades sobre la influència que tenen les opinions dels altres en un mateix.
• Actuacions que incrementen les possibilitats de gestionar les situacions
• Creences errònies en la concepció de les relacions afectives: desequilibri en les aportacions a la parella i atribució dels problemes
• Mentalitat fixa i assetjament
Sessió 3: Participació de la tasca docent en el modelatge de la mentalitat
• El reforç orientat al producte final o al procés.
• El reforç positiu orientat al creixement personal
• Enfocament de les crítiques constructives des dels dos tipus de mentalitats
• Eines per a la identificació i modificació de les creences que donen fonament a la mentalitat fixa
Sessió 4 : Contextualitzem l’orientació
• Marc conceptual
• Oportunitats internacionals
• Model de competències professionals
Sessió 5: Vull ser entrenadora de dofins. Com hi arribo?
• Vies per a l’orientació des de la professió escollida.
• Noves formacions professionalitzadores.
• Demandes del mercat laboral
Sessió 6: Accés al món laboral
• Eines per a la recerca de feina:
• Canals de recerca de feina
• Autoocupació