Coeducar des de l’escola bressol. Eines, reflexions i molts contes

Guia amb recursos pedagògics per fomentar la coeducació a l’escola bressol

L’Ajuntament de Sabadell, en el marc de les polítiques d’igualtat de gènere i educatives, ha editat la guia Coeducar des de l’escola bressol. Eines, reflexions i molts contes, amb propostes adreçades especialment als equips professionals implicats en l’educació de la primera infància.

En els primers anys de vida, en què família, escola i entorn juguen un paper clau en l’aprenentatge dels infants, és especialment important promoure i reforçar un model d’escola coeducativa, que adopti els mecanismes per superar el sexisme i les desigualtats per raons de gènere i que potenciï un enfocament equitatiu dels continguts, dels mètodes, del llenguatge, de les relacions, de l’organització i de tota dinàmica generada en la pràctica educativa.

La guia Coeducar des de l’escola bressol. Eines, reflexions i molts contes, elaborada per l’Ajuntament de Sabadell i Coeducacció Cooperativa, és un recull de recursos per donar suport a la tasca socioeducativa dels i les educadores infantils. Estructurada en diferents capítols, cada un comença amb la veu d‘un infant imaginari que des que neix observa i es fa preguntes sobre el seu entorn i allò que sent. A continuació, els capítols continuen amb una breu explicació que emmarca en l’àmbit més teòric els sistemes i mecanismes que condicionen l’aprenentatge de l’infant i tot seguit es presenten contes i activitats per treballar amb els infants i l’equip educatiu del centre.

L’etapa dels 0 als 3 anys és fonamental per al desenvolupament de les capacitats emocionals dels infants. Prenen consciència pròpia i de l’entorn, i comencen a relacionar-se amb altres persones, infants i adults, sempre amb els contes i els jocs acompanyant-los en aquest procés.
Aquesta guia és un recurs més pels qui treballen en l’educació de la primera infància.