Classe sense fum

Classe sense Fum és un programa escolar de prevenció del tabaquisme coordinat per l’Agència de Salut Pública de Catalunya del Departament de Salut i el Departament d’Educació en col·laboració amb altres institucions, com ASPB i Joventut. Diversos estudis han demostrat la seva efectivitat per reduir l’inici d’ús de tabac entre els adolescents i frenar la progressió cap al consum habitual.

Classe sense fum és un programa de prevenció del tabaquisme adreçat als alumnes de 1r i 2n curs d’Educació Secundària Obligatòria.

El programa parteix del compromís de tot un grup classe de no fumar durant un període de temps no inferior als sis mesos dins del curs escolar. Al llarg d’aquest període, els professors reforcen regularment la decisió dels alumnes fent un seguiment del compliment del seu compromís.

Aquesta és la nova guia didàctica Mou-te i esquiva el tabac, que treballa el tabac i l’activitat física.

Recordeu que també disposeu d’una Guia didàctica de Classe sense fum per al professorat, d’una Unitat didàctica sobre el tabac d’embolicar, i la unitat didàctica  Fa mal, crema i explota!  sobre tabac i desenvolupament sostenible. I una unitat didàctica Llops amb pell de xaisobre les cigarretes electròniques.

Trobareu més informació i les bases de participació al programa a la pàgina web del programa “Classe sense fum” a http://xtec.gencat.cat/ca/comunitat/salutescola/classe-sense-fum .