Per què treballar l’alimentació sostenible al centre educatiu?
- El sistema alimentari és al bell mig de les crisis climàtica, ecològica, social i sanitària a què ens enfrontem.
- L’alimentació és un dret i una necessitat bàsica amb una gran incidència sobre la salut dels infants.
- Els centres educatius són espais privilegiats de transformació des d’on es pot generar consciència crítica al voltant de l’alimentació sostenible i fomentar canvis d’hàbits cap a dietes més saludables i sostenibles.
Els infants i joves d’avui són els qui demà decidiran quins aliments compren per alimentar-se ells i les seves famílies. Amb aquesta elecció estaran optant per un model d’alimentació sana, justa i sostenible o, per contra, un model perjudicial per a la salut i generador de desigualtats i d’impactes en l’àmbit ambiental i social. Per tant, l’aprenentatge a través del coneixement sobre aquesta elecció és un tema clau que no només els beneficiarà com a individus en el futur, sinó que actuarà en benefici del territori i del conjunt de la societat.
Aquesta guia, amb una mirada crítica, transversal i creativa, és un recurs pensat per facilitar la implicació de la comunitat educativa en un canvi de model alimentari i de consum sa, just i sostenible.
La guia que teniu entre les mans és un recull de propostes didàctiques i recursos per orientar-vos en aquesta aventura i passar a l’acció!
Hi trobareu 32 unitats didàctiques estructurades en 4 blocs temàtics:
BLOC 1. ALIMENTACIÓ I SALUT
BLOC 2. ALIMENTACIÓ I SOCIETAT
BLOC 3. ALIMENTACIÓ I ENTORN
BLOC 4. ALIMENTACIÓ ALS CENTRES EDUCATIUS
Cada bloc temàtic conté 8 unitats didàctiques adreçades a diferents nivells educatius (des d’educació infantil fins a educació secundària). Cada unitat didàctica conté (en format fitxa) tota la informació pràctica i els recursos necessaris perquè el professorat la pugui fer de manera autònoma i adaptar-la al ritme, el nivell i les característiques de cada grup.