Presentació

Els Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament donen suport i assessorament als centres educatius públics i privats concertats de nivells educatius no universitaris. Cada servei educatiu (CRP, EAP i ELIC) està format per un equip multidisciplinar que ofereix els següents serveis:

CRP (Centre de Recursos Pedagògics) crp-altcamp@xtec.cat / 977614706

• Planificació i gestió del catàleg de formació del professorat de la zona.
  • Suport i assessorament en didàctica, innovació i/o planificació: plans de millora, TAC, suport a la lectura, projectes d’autonomia de centre, projectes TAC, projectes d’organització i ús de la biblioteca escolar, projectes de convivència…
  • Suport als projectes propis de la zona.
  • Recollida, intercanvi i difusió de pràctiques i experiències educatives.
  • Disseny, elaboració i dinamització de maletes i conjunts pedagògics relacionats amb projectes de la zona.
  • Localització, selecció, catalogació i difusió de recursos.
  • Disseny i organització d’activitats de dinamització de la zona amb participació de l’alumnat (Festival de Teatre, Audicions).
  • Treball en xarxa amb les institucions i serveis de la zona en la detecció de necessitats formatives, l’establiment de criteris comuns d’actuació, el coneixement i la difusió de recursos.
  • Servei de préstec de maquinari, vídeos i textos especialitzats en temes educatius.
  • Localització, selecció i catalogació de recursos educatius i oferir-ne la informació, orientació i assessorament per a la seva utilització.

EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic) e3907118@xtec.cat / 977614736

• Suport en la tutoria i l’orientació educativa.
  • Detecció precoç de les dificultats d’aprenentatge, socials, motrius i fer avaluacions psicopedagògiques.
  • Assessorament sobre el procés d’escolarització en necessitats educatives específiques i especials (NEE).
  • Assessorament sobre adaptacions curriculars individuals (CI).
  • Suport en la prevenció de l’abandonament escolar prematur

ELIC (Equips d’assessorament i orientació en llengua, interculturalitat i cohesió social) jsabat28@xtec.cat / 977609470

• Suport en el tractament integrat de llengua i continguts.
  • Suport a projectes internacionals pel desenvolupament del plurilingüisme i de les competències comunicatives dels alumnes.

El Servei Educatiu també treballa de forma coordinada amb el CREDA (Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius) de l’Alt Camp i amb el professorat que atén l’alumnat amb discapacitat visual.

Qui pot fer la demanda dels serveis?

• Els centres, mitjançant els seus equips de direcció.
  • Col·lectius de docents, d’especialitat, de nivell, d’interessos, etc.
  • Els docents directament.
  • Altres entitats vinculades a l’Educació.

Com es fa la demanda?

Trucant per telèfon o enviant un correu electrònic a:

CRP : 977609470 / Extensió 1 / crp-altcamp@xtec.cat
EAP: 977609470 / Extensió 2 / Dilluns i dijous de 3 a 5 / e3907118@xtec.cat