Informatiu Novembre 2023

Conferència Inaugural del curs 2023-2024- ST Alt Pirineu i Aran

Enllaç

28a edició de la Setmana de la Ciència

L’activitat “La ciència en primera persona” se celebrarà el dia 15 de novembre al matí s’emmarca en la Setmana de la Ciència amb la finalitat del foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat del nostre país, pretenent apropar els i les científiques als instituts.

L’activitat adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO

Les 4 sessions se celebren en els següents horaris:

9.30h: Microgravetat. José Ignacio Rojas,
10.30h: Nanotecnologia. Jordi Díaz
11.30h. Espai. Núria Jar
12.30h. Meteorologia: Eloi Cordomí

Aquí trobareu els enllaços als 4 vídeos, reptes i els horaris de les connexions en directe de les ponències que es transmetran en directe des del canal de Youtube de la FCRI

Jocs educatius per tal de promoure amb l’alumnat competències, valors i actituds

Conjunt de jocs de taula per tal de treballar l’emprenedoria aportat de manera gratuïta des del Consorci Leader Pirineu Occidental

Adreçat a Cicle Superior de Primària i 1r i 2n ESO.

ESTOIG MINI ARCO

Mini Arco és un mètode d’ensenyament autocorrectiu

Destaca per la simplicitat del seu maneig i pel progrés immediat de qui l’utilitza. Aquest sistema ofereix les següents característiques i avantatges: Permet el treball en grup o individual; no és possible la memorització de solucions; afavoreix les habilitats motora, visual i mental; estimula el pensament lògic i ordenat; promou l’interès per investigar; estimula la capacitat d’abstracció i concentració.

Aquest estoig conté 12 fitxes numerades i és el complement necessari per jugar amb qualsevol dels quadernets “mini arco”.

Al CRP en disposem de 12 unitats en préstec

Convocatòria: reconeixement de pràctiques educatives de referència d’innovació pedagògica

Sol·licitud de participació i termini

Termini de presentació: del 20 d’octubre fins al 15 de desembre de 2023

El personal docent pot trobar tota la informació relativa al procediment a seguir en el Portal de Centre.

XIV Olimpíada de Biologia de Catalunya 2024

La XIV Olimpíada de Biologia de Catalunya 2024 està apunt de començar el procés. A continuació es detallen les dates clau:

• Inscripció: 23 d’octubre fins 11 de desembre 2023 (inclosos ambdós)
  • Llista d’inscripció provisional: 13 de desembre 2023
  • Periode d’incidències: 14 de desembre a 17 de desembre 2023
  • Prova teòrica: 3 de febrer de 2024
  • Prova pràctica: 7 de febrer de 2024
  • Lliurament de premis: 23 de febrer de 2024
NOU MODEL PER ELABORAR EL PLANS DE SUPORT INDIVIDUALITZATS

El mural dels drets . Dia Mundial de la Infància

El 20 de novembre és el Dia Mundial de la Infància. UNICEF us proposa que elaboreu  un mural imaginatiu i artístic que podreu exposar a l’aula o al centre educatiu i compartir a les xarxes socials amb el hashtag #muraldrets. Inscriu-te i descarrega el PDF amb la guia docent per al desenvolupament de l’activitat.