PROPOSTES PER FER DEL PATI UN ESPAI MÉS RIC EN FAUNA

Els centres ens presenten els seus patis i fem un anàlisi de les possibilitats de millora. De la ma d’Israel Estopà descobrim les possibilitats d’enriquiment dels patis per fer-los més rics i  apropar ocells i insectes als infants.

EXEMPLES D’ENRIQUIMENT DELS PATIS

APROPEM ELS RATPENATS ALS NOSTRES PATIS

Escola el Sol i la Lluna

Els patis tancats. Llocs tranquils i ombrívols són ideals per posar caixes niu de ratpenats.

Són depredadors de mosquits i ajuden en el control de plagues.

AJARDINEM ELS MURS PER APROPAR OCELLS I INSECTES

Escola el Sol i la la Lluna

Caldria pensar en ajardinar les zones dures dels patis. Si podem tenir arbustos amb fruit els ocells s’aproparan.

Els contenidors de plantes han de evitar el sobreescalfament i han de mantenir la humitat. L’opció de neumàtics no és la més adequada perquè amb el sol es sobreescalfa. Es pot contrarrestar posant torretes de fang i plantant espècies de plantes resistents.

Escola FEDAC Castellar del Vallès

Les jardineres fetes amb pelers  són assequibles i acosegueixen introduir verd en parets i reixes de patis. Tenen l’incovenient que tenen poc espai per posar terra i també es sobreescalfen, però es poden posar testos de fang que aillen de les temperatures elevades.

Un altra manera d’apropar els ocells als patis, és fent menjadores d’ocells planes. Es poden fer de forma molt senzilla aprofitant un calaix. És una manera d’anar descobrint quines espècies visiten la nostra menjadora.

Escola FEDAC Castellar del Vallès

Si tenim la sort de tenir al pati un arbre gran i alt, podem instal·lar caixes niu de mallarenga. Les caixes niu, necessiten temps per omplir-se, per tant cal tenir clar que de 4 o 5 caixes que posem als nostres arbres, pot ser el primer o segon any s’ompliran una o dues.

Una experiència com aquesta permet educar els infants en el  valor  de la biodiversitat, i col·laborar encara que el resultat final no el puguin veure d’inmediat, o pel contrari gaudir d’un pati ric en fauna gràcies a que companys seus en anys anteriors ho van fer

TREBALL REALITZAT A L’ESCOLA EMILI CARLES TOLRÀ

Apropem les mallarengues al pati per iniciar un projecte de treball amb l’alumnat de 3r responsables del punt verd del centre.

L’ALUMNAT RESPONSABLE DE LA GESTIÓ MEDIAMBIENTAL DE L’ESCOLA SANT ESTEVE

Investiguem quina fauna viu o s’apropa al nostre pati.

NOVETATS AL PATI DE L’ESCOLA JOSEP GRAS

Ara el pati té una bassa. Tot a punt per acollir larves de libèl.lula, capgrossos…

Tot per explorar i veure el seu potencial pedagògic.