La Terreta, la vall dels voltors

Itinerari per la vall de Terreta i visita al Casal dels Voltors
dsc_8674Nivell

Cicles mitjà i superior de Primària i primer cicle de l’ESO

un dia sencer

Àrea / Matèria

Proposta interdisciplinària

• Observar, identificar i diferenciar les aus carronyaires de la vall.
  • Distingir les relacions tròfiques d’aquestes aus.
  • Relacionar el paisatge com a resultat de la interacció entre l’activitat humana i la natura.
  • Introduir l’estudi d’una roureda (opcional)
Descripció

Es realitza la visita al canyet des d’on s’observa com s’alimenten les grans aus carronyaires i es parla de les diferents característiques de cada una de les espècies principals: voltor comú, voltor negre, aufrany i trencalòs.

A continuació s’acaba el recorregut a peu fins la mirador del Torogó on es fa una introducció de les característiques i la formació de la Vall de la Terreta.

De forma opcional, es pot visitar l’escola d’Espluga de Serra i de la roureda d’Aulàs.

Cal portar calçat i roba còmoda i adequada a l’estació de l’any.
El desplaçament amb autocar va a càrrec del centre escolar.

Fitxa didàctica

En el següent enllaç podeu descarregar la fitxa didàctica completa, on trobareu tota la informació necessària per a la vostra programació (continguts, competències, objectius…).