Coeduca’t: jocs de taula i altres materials

CLICA AQUÍ PER A FER RESERVES PEL CURS 2020-21

Pestanya: jocs p.computacional i cooperatius

JOCS DE TAULA. PENSAMENT COMPUTACIONAL

ROBOT TURTLES és un joc de taula per a que els nens i nenes a partir de 4 anys puguin aprendre els fonaments de la programació. Aquest joc s’adapta a l’edat dels nens  desbloquejant nous conceptes a mesura que van agafant domini del joc.

L’objectiu de cada jugador és que la seva tortuga aconsegueixi arribar fins a la gemma del seu color a través de les seves targetes de codi que indiquen els diferents  moviments i accions per tot el tauler. No és un joc competitiu, no guanya el primer que arriba, ja que tots ho han d’aconseguir.

MOUSE MANIA és un joc de taula per aprendre a programar i seqüenciar.  És una manera d’introduir la programació sense ús de les pantalles. Està recomanat per edats d’entre  5 i 9 anys.

Proporciona un aprenentatge STEAM i una introducció bàsica als conceptes de programació:

  • Introdueix la seqüenciació per passos.
  • Planteja problemes de lògica.
  • Desenvolupa habilitats de pensament crític.
  • Encoratja les habilitats de resolució de problemes.

 

CODE MASTER és un joc de taula de codificació. Un joc de lògica que ens introdueix en els conceptes bàsics de programació recomanat a partir de 8 anys.

A Code Master, el teu avatar viatja a un exòtic món a la recerca de cristalls de poder. Només hi ha un camí correcte que haurem de deduir i descodificar.

En el camí s’ha d’utilitzar la lògica de programació per navegar pel mapa. Només hi ha una única seqüència correcta d’accions, així que s’ha de pensar detingudament per trobar-la.

Quan s’hagin recollit tots els vidres i arribat al portal, es guanya.

RIVER DRAGONS és un excel·lent joc de programació recomanat a partir de 8 anys, que ens proposa construir ponts amb passarel·les de diferents mides i pedres per aconseguir creuar el riu i arribar a la illeta situada a l’altra costat del riu.

Tothom planifica alhora i després es juga per torns. Qui hagi previst millor els moviments dels altres, traurà avantatges per avançar o agafant camins alternatius.

LET’S GO CODE proporciona un conjunt d’activitats de programació no digital que proporciona una introducció molt bàsica a la programació i l’enginyeria, mentre els nens i nenes desenvolupen l’interès en temes STEM a la primera edat.

Els alumnes creen i segueixen les seqüències d’ordres. A més, aquest joc promou les habilitats de pensament crític i permet el treball en equip i el joc cooperatiu.

A partir de les activitats de moviment que ofereix, els alumnes també desenvolupen les seves habilitats motores.

BITS & BYTES Joc de cartes de codificació informàtica. Per preparar  els més petits pel món de la computació ( habilitats STEM i pensament computacional).  Jugant amb Bits & Bytes els nens i nenes estan creant conceptes informàtics, com algoritmes i la seqüència d’instruccions, i al seu torn, aprenent l’habilitat de resoldre problemes desenvolupant una mentalitat lògica.Recomanat a partir de 4 anys.

El Planeta Ram viu sota la tirania de l’malvat CPU. 4 dels seus habitants (els Programs) Data, Perl, Bit i Byte han estat desterrats i enviats a 4 racons separats de la galàxia, per desobeir. Ara estan molt lluny de Ram i de les seves famílies, però no hi ha res que indiqui que no puguin tornar.
Per tant, l’objectiu del joc és portar el teu Program planeta Ram a casa, evitant a el mateix temps a Walls, Bugs i a el malvat senyor feudal CPU.

COLT EXPRESS Colt Express és un divertit joc de planificació en el qual encarnes a un dels malfactors que estan assaltant el tren Union Pacífic. El teu objectiu: convertir-te en el bandoler més ric!. Recomanat a partir de 10 anys.

Per guanyar, has de convertir-te en el Bandit o la Bandida més ric del Salvatge Oest. Per tal d’aconseguir-ho hauràs d’intentar obtenir un botí més gran que el dels teus oponents .

Hi ha cinc Rondes per partida. Cada Ronda consta de dues fases: planificació, on cada bandit triarà les accions que desenvoluparà al torn i l’ordre de les mateixes; i assalt, on es desenvolupa l’acció per torns.

La partida acaba després de cinc Rondes. Després, cada jugador suma el valor de les fitxes de Botí que tingui sobre la seva carta de Personatge. El premi Pistoler s’atorgarà al jugador o jugadores que hagi disparat la major quantitat de bales, és a dir, al jugador que tingui menys cartes de Bala del seu color. Aquest jugador donarà la volta a la seva carta per obtenir el seu premi, per valor de 1.000 $. El jugador més ric guanyarà la partida. En cas d’empat, el guanyador serà el jugador empatat que hagi rebut el menor nombre de cartes de Bala d’altres jugadors i Esdeveniments durant la partida.

CODY & ROBY és un joc de cartes que proporciona als infants una forma senzilla de començar a  programar sense necessitat de fer servir ordinadors, tablets o mòbils.

Roby és un robot que executa instruccions i Cody és un programador que proporciona les instruccions.

Aquestes es representen mitjançant cartes de colors ( avançar, girar a l’esquerra, girar a la dreta…). Roby les segueix  movent-se pel taulell.

Els alumnes executen seqüències d’instruccions, i per tant, treballen el seu pensament computatiu.

 

SIKKHONA EDU és una eina pensada i desenvolupada per a crear experiències comunicatives i de relació a diferents espais educatius i en equips de treball.

Recomanat per secundaria.

És un joc educatiu format per un conjunt de 80 imatges curiosament escollides i un programa de dinàmiques a desenvolupar en funció dels objectius que es persegueixin a cada sessió.

Sikkhona ofereix un ventall de possibilitats enorme per a fer créixer el vincle en el grup i crear un ambient emocional positiu dins de l’aula.
Facilita la creació d’espais d’expressió emocional i permet fer un treball constructiu i positiu en l’àmbit personal, interpersonal i grupal per a la consciència i la gestió emocional.

 

JOCS COOPERATIUS

MIKADO GEGANT

Joc d’habilitat de fusta per jugar a partir de 5 anys.

Clàssic joc del Mikado però amb bastons gegants. Cada jugador haurà de retirar un mikado de la pila sense que cap altre pal es mogui: si no es mou cap pal, el jugador torna a tirar (treure un altre pal); si es mou algun altre pal, el jugador ho deixa tal com estava i tira el següent.

PARACAIGUDES 6 M

El paracaigudes consisteix en un teixit de niló molt resistent, que adopta una forma més o menys copular en desplegar-se.

Els jocs amb el paracaigudes proporcionen la màxima participació per part de tots els membres del grup.

El comportament físic d’un paracaigudes en moviment comporta que la cooperació sigui una necessitat, doncs certament per poder evolucionar amb una gran tela es necessària la participació de varis jugadors. Un cercle manté a tots els membres del grup en peu d’igualtat. El cercle és la forma més cooperativa de comunicació del grup.